Wydział Partycypacji Społecznej
Sekretariat
50-032 Wrocław
ul. G. Zapolskiej 4
I piętro, pok. 120
tel. +48 71 777 86 68, 777 73 34
e-mail: wss@um.wroc.pl
Dyrektor Wydziału: Beata Bernacka
Zastępca Dyrektora Wydziału: Anna Kieler
Zastępca Dyrektora Wydziału: Sebastian Wolszczak
Struktura:
Dział Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi
Kierownik działu: Marta Krukar
I piętro, pok. 123
tel. +48 71 777 80 75
- Damian Chomicz
I piętro, pokój 135
tel. +48 71 777 74 59 - Łukasz Hołdowicz
I piętro, pok. 154
tel. +48 71 777 79 42 - Natalia Jaskulska
I piętro, pok. 154
tel +48 71 777 86 15 - Laura Krzyżanowska
I piętro, pok. 125
tel. +48 71 777 70 83 - Katarzyna Kuźmińska
I piętro, 135
tel. +48 71 777 93 70 - Aneta Markowska
I piętro, pok. 132
tel. +48 71 777 76 53 - Marzena Mączka
I piętro, pok. 132
tel. +48 71 777 87 21 - Anna Morawska
I piętro, pok. 125
tel. +48 71 777 81 02 - Monika Nowicka-Górniak
I piętro, pok. 125
tel. +48 71 777 81 30 - Agnieszka Pastusińska
I piętro, pok. 132
tel. +48 71 777 72 40 - Aniela Podgórska
I piętro, pok. 154
tel. +48 71 777 74 14
Dział Nadzoru nad Stowarzyszeniami i Fundacjami oraz Nieodpłatnej Pomocy Prawnej
Kierownik działu: Kamil Matuszewski
I piętro, pok. 124
tel. +48 71 777 70 64
- Agnieszka Duda
I piętro, pok. 126
tel. +48 71 777 78 14 - Izabella Jabłońska
I piętro, pok. 126
tel. +48 71 777 86 57 - Błażej Kobiałko
I piętro, pok. 124
tel.+48 71 777 79 27 - Wojciecha Krzosa
I piętro, pok. 124
tel. +48 71 777 72 92 - Andrzej Skobejko
(najem lokali użytkowych przez org. pozarządowe)
I piętro, pok. 126
tel. +48 71 777 93 80 - Karolina Ciechanowicz
(wdrażanie Lokalnego Programu Ekonomii Społecznej)
I piętro, pok. 135
tel. +48 71 777 76 07 - Marta Blicharczyk
(stanowisko ds. administracyjno – organizacyjnych)
I piętro, pok. 120
ul. G. Zapolskiej 4
tel. +48 71 777 73 34 - Agnieszka Talarek
(stanowisko ds. administracyjno – organizacyjnych)
I piętro, pok. 120
ul. G. Zapolskiej 4
tel. +48 71 777 86 68
Dział Budżetu Partycypacyjnego
Kierownik działu: Patrycja Przybylska
III piętro, pok. 315
tel. +48 71 777 77 17
Zastępca kierownika działu: Agnieszka Lipińska
III piętro, pok. 315
tel. +48 71 777 71 13
- Jarosław Ciunik
III piętro, pok. 315
tel. +48 71 777 78 48 - Janusz Herba
III piętro, pok. 314
tel. +48 71 777 93 40 - Ewa Koszal-Wojdan
III piętro, pok. 318
tel. +48 71 777 86 02 - Barbara Różowiec
III piętro, pok. 314
tel. +48 71 777 76 29 - Maja Rusiecka
III piętro, pok. 315
tel. + 48 71 777 81 11 - Anna Skwarzyńska-Sołowiej
III piętro, pok. 318
tel. +48 71 777 74 94 - Krzysztof Zawada
III piętro, pok. 314
tel. +48 71 777 82 71
Zespół Rewitalizacji
Kierownik Zespołu: Iwona Krzysztoń
III piętro, pok. 316
tel. +48 71 777 82 69
- Anna Rączka
III piętro, pok. 317
tel. +48 71 777 87 79 - Aleksandra Bystrzycka
III piętro, pok. 316
tel. +48 71 777 85 47 - Joanna Gańcza-Pawełczyk
III piętro, pok. 317
tel. +48 71 777 81 73 - Michał Maliczkiewicz
III piętro, pok. 316
tel. +48 71 777 84 81 - Piotr Seredyński
III piętro, pok. 316
tel. +48 71 777 73 53
Dział Partycypacji
Kierownik działu: Krzysztof Ziental
I piętro, pok. 123
tel. +48 71 777 88 57
- Rafał Florczak
III piętro, pok 339
tel. +48 71 777 74 05 - Leszek Heimann
III piętro, pok 339
tel. +48 71 777 79 47 - Agnieszka Matuszczyk
III piętro, pok 339
tel. +48 71 777 70 59
Sekcja Budżetu
- Ilona Groblica-Kmiecik
I piętro, pok. 131
tel. +48 71 777 70 60 - Renata Smoleń
I piętro, pok. 131
tel. +48 71 777 81 20
Wydział Partycypacji Społecznej realizuje zadania z zakresu:
- partycypacji społecznej mieszkańców Wrocławia;
- organizacji, wspierania i określania zasad konsultacji społecznych dla komórek organizacyjnych Urzędu i miejskich jednostek organizacyjnych;
- zarządzania i organizacji procesu budżetu partycypacyjnego;
- zarządzania portfelem projektów skierowanych do realizacji w ramach budżetu partycypacyjnego i realizowanych przez komórki organizacyjne Urzędu i miejskie jednostki organizacyjne;
- zarządzania portfelem projektów wybranych wskazanych w procesie zdecentralizowanego decydowania o realizacji inwestycji o istotnym znaczeniu dla jednostek pomocniczych Miasta, a realizowanych przez komórki organizacyjne Urzędu i miejskie jednostki organizacyjne;
- koordynacji współpracy komórek organizacyjnych Urzędu oraz miejskich jednostek organizacyjnych z organizacjami pozarządowymi;
- koordynacji całości spraw związanych z petycjami wnoszonymi do organów Miasta, w tym udzielania wnioskodawcom informacji o sposobie rozpatrzenia petycji w sytuacji, gdy dotyczy ona kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne komórki organizacyjne Urzędu;
- koordynacji całości spraw związanych z nieodpłatną pomocą prawną, nieodpłatnym poradnictwem obywatelskim i edukacją prawną;
- koordynacji całości spraw związanych z zabytkową kolekcją pojazdów, będącą własnością Gminy Wrocław oraz spraw związanych historycznymi pojazdami komunikacji miejskiej i historycznej infrastruktury towarzyszącej;
- koordynacji całości spraw związanych z nadaniem nowej funkcji dawnej Zajezdni Popowice;
- współpracy z podmiotem prowadzącym Wrocławski Ośrodek Pomocy Osobom Nietrzeźwym;
- rozpatrywanie wniosków w sprawie o udzielenie ulg w spłacie niepodatkowych należności budżetowych w zakresie opłat za pobyt oraz kosztów upomnienia we Wrocławskim Ośrodku Pomocy Osobom Nietrzeźwym;
- prowadzenia merytorycznego zadań realizowanych przez Wydział we współpracy z organizacjami pozarządowymi, poprzez nadzór nad wykonywaniem zawartych umów wraz z zatwierdzaniem sprawozdań z ich realizacji;
- prowadzenia i aktualizacji elektronicznej bazy danych o organizacjach pozarządowych działających na terenie Wrocławia, w tym realizujących zadania publiczne z budżetu Miasta;
- nadzoru nad stowarzyszeniami wynikającego z realizacji ustawy Prawo o stowarzyszeniach;
- nadzoru nad fundacjami wynikającego z ustawy o fundacjach;
- nadzoru wobec fundacji i stowarzyszeń wynikających z przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
- prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych uczniowskich klubów sportowych i pozostałych klubów nieprowadzących działalności gospodarczej;
- inicjowania i współorganizowania szkoleń dotyczących między innymi budowania społeczeństwa obywatelskiego oraz podnoszenia jakości pracy organizacji pozarządowych w sferze zadań publicznych, pozyskiwania środków pozabudżetowych;
- opiniowania wniosków organizacji pozarządowych o najem gminnych lokali użytkowych w trybie bezprzetargowym z przeznaczeniem na działalność pożytku publicznego oraz działalności organizacji pozarządowych współpracujących z Gminą Wrocław w ramach realizacji zadań publicznych zleconych przez Gminę Wrocław;
- obsługi administracyjnej Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego;
- koordynacji spraw związanych z wdrażaniem Lokalnego Programu Ekonomii Społecznej w Gminie Wrocław oraz monitorowania stosowania klauzul społecznych w zamówieniach publicznych przez komórki organizacyjne Urzędu oraz miejskie jednostki organizacyjne;
- koordynacji powstawania i prowadzenia Centrów Aktywności Lokalnej;
- przygotowywania, organizacji i prowadzenia procesu rewitalizacji;
- inicjowania i koordynacji przedsięwzięć rewitalizacyjnych podejmowanych przez komórki organizacyjne Urzędu, spółki miejskie i miejskie jednostki organizacyjne;
- obsługi wniosków i wydawania zaświadczeń dot. obszaru zdegradowanego i rewitalizacji;
- przygotowywania, organizacji i prowadzenia spraw związanych z pracami nad reformą Rad Osiedli i podziału Miasta na jednostki pomocnicze oraz nad określeniem zasad zdecentralizowanego decydowania o realizacji inwestycji o istotnym znaczeniu dla jednostek pomocniczych Miasta;
- koordynacji/lub realizacji projektów inwestycyjnych i nie inwestycyjnych w zakresie zadań Wydziału, w tym finansowanych ze źródeł zewnętrznych;
- koordynacji realizowanych społecznych projektów nieinfrastrukturalnych w Wydziale, komórkach organizacyjnych Urzędu oraz w miejskich jednostkach podległych Departamentowi;
- dysponowania środkami niezbędnymi do realizacji zadań zleconych wskazaniami do realizacji przez Wydział spółkom: Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. i Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej S.A;
- prowadzenia obsługi sekretariatu właściwego Wiceprezydenta.
Godziny pracy
Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:45