W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Wydział Partycypacji Społecznej

Sekretariat

50-032 Wrocław
ul. G. Zapolskiej 4
I piętro, pok. 120 
tel. +48 71 777 86 68, 777 73 34 
e-mail: wss@um.wroc.pl

Dyrektor Wydziału: Beata Bernacka

Zastępca Dyrektora Wydziału: Anna Kieler

Zastępca Dyrektora Wydziału: Sebastian Wolszczak


Struktura:

Dział Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi

Kierownik działu: Marta Krukar
I piętro, pok. 123
tel. +48 71 777 80 75

  • Damian Chomicz 
    I piętro,  pokój 135
    tel. +48 71 777  74 59
  • Łukasz Hołdowicz
    I piętro, pok. 154
    tel. +48 71 777 79 42
  • Natalia Jaskulska
    I piętro, pok. 154
    tel  +48 71 777 86 15
  • Laura Krzyżanowska
    I piętro, pok. 125
    tel. +48 71 777 70 83
  • Katarzyna Kuźmińska
    I piętro, 135
    tel. +48 71 777 93 70
  • Aneta Markowska
    I piętro, pok. 132
    tel. +48 71 777 76 53
  • Marzena Mączka
    I piętro, pok. 132
    tel. +48 71 777 87 21
  • Anna Morawska
    I piętro, pok. 125
    tel. +48 71 777 81 02
  • Monika Nowicka-Górniak
    I piętro, pok. 125
    tel. +48 71 777 81 30
  • Agnieszka Pastusińska
    I piętro, pok. 132
    tel. +48 71 777 72 40
  • Aniela Podgórska
    I piętro, pok. 154
    tel. +48 71 777 74 14

Dział Nadzoru nad Stowarzyszeniami i Fundacjami oraz Nieodpłatnej Pomocy Prawnej

Kierownik działu: Kamil Matuszewski
I piętro, pok. 124
tel. +48 71 777 70 64

  • Agnieszka Duda
    I piętro, pok. 126
    tel. +48 71 777 78 14
  • Izabella Jabłońska
    I piętro, pok. 126
    tel. +48 71 777 86 57
  • Błażej Kobiałko
    I piętro, pok. 124
    tel.+48 71 777 79 27
  • Wojciecha Krzosa
    I piętro, pok. 124
    tel. +48 71 777 72 92
  • Andrzej Skobejko
    (najem lokali użytkowych przez org. pozarządowe)
    I piętro, pok. 126
    tel. +48 71 777 93 80
  • Karolina Ciechanowicz
    (wdrażanie Lokalnego Programu Ekonomii Społecznej)
    I piętro, pok. 135
    tel. +48 71 777 76 07
  • Marta Blicharczyk 
    (stanowisko ds. administracyjno – organizacyjnych)
    I piętro, pok. 120
    ul. G. Zapolskiej 4
    tel. +48 71 777  73 34
  • Agnieszka Talarek
    (stanowisko ds. administracyjno – organizacyjnych)
    I piętro, pok. 120
    ul. G. Zapolskiej 4
    tel. +48 71 777 86 68

Dział Budżetu Partycypacyjnego

Kierownik działu: Patrycja Przybylska
III piętro, pok. 315
tel. +48 71 777 77 17

Zastępca kierownika działu: Agnieszka Lipińska
III piętro, pok. 315
tel. +48 71 777 71 13

  • Jarosław Ciunik
    III piętro, pok. 315
    tel. +48 71 777 78 48
  • Janusz Herba
    III piętro, pok. 314
    tel. +48 71 777 93 40
  • Ewa Koszal-Wojdan
    III piętro, pok. 318
    tel. +48 71 777 86 02
  • Barbara Różowiec
    III piętro, pok. 314
    tel. +48 71 777 76 29
  • Maja Rusiecka
    III piętro, pok. 315
    tel. + 48 71 777 81 11
  • Anna Skwarzyńska-Sołowiej
    III piętro, pok. 318
    tel. +48 71 777 74 94
  • Krzysztof Zawada
    III piętro, pok. 314
    tel. +48 71 777 82 71

Zespół Rewitalizacji

Kierownik Zespołu: Iwona Krzysztoń
III piętro, pok. 316
tel. +48 71 777 82 69

  • Anna Rączka
    III piętro, pok. 317
    tel. +48 71 777 87 79
  • Aleksandra Bystrzycka
    III piętro, pok. 316
    tel. +48 71 777 85 47
  • Joanna Gańcza-Pawełczyk
    III piętro, pok. 317
    tel. +48 71 777 81 73
  • Michał Maliczkiewicz
    III piętro, pok. 316
    tel. +48 71 777 84 81
  • Piotr Seredyński
    III piętro, pok. 316
    tel. +48 71 777 73 53

Dział Partycypacji

Kierownik działu: Krzysztof Ziental
I piętro, pok. 123
tel. +48 71 777 88 57

  • Rafał Florczak
    III piętro, pok 339
    tel. +48 71 777 74 05
  • Leszek Heimann
    III piętro, pok 339
    tel. +48 71 777 79 47
  • Agnieszka Matuszczyk
    III piętro, pok 339
    tel. +48 71 777 70 59

Sekcja Budżetu

  • Ilona Groblica-Kmiecik
    I piętro, pok. 131
    tel. +48 71 777 70 60
  • Renata Smoleń
    I piętro, pok. 131
    tel. +48 71 777 81 20

Wydział Partycypacji Społecznej realizuje zadania z zakresu:

  1. partycypacji społecznej mieszkańców Wrocławia;
  2. organizacji, wspierania i określania zasad konsultacji społecznych dla komórek organizacyjnych Urzędu i miejskich jednostek organizacyjnych;
  3. zarządzania i organizacji procesu budżetu partycypacyjnego;
  4. zarządzania  portfelem  projektów  skierowanych do realizacji w ramach budżetu partycypacyjnego i realizowanych przez komórki  organizacyjne Urzędu i miejskie jednostki organizacyjne; 
  5. zarządzania portfelem projektów  wybranych  wskazanych w procesie zdecentralizowanego  decydowania o realizacji inwestycji o istotnym znaczeniu dla jednostek pomocniczych Miasta, a realizowanych przez komórki organizacyjne Urzędu i miejskie jednostki organizacyjne;
  6. koordynacji współpracy komórek organizacyjnych Urzędu oraz miejskich  jednostek organizacyjnych z organizacjami pozarządowymi;
  7. koordynacji całości spraw związanych z petycjami wnoszonymi do organów Miasta,  w tym udzielania wnioskodawcom informacji o sposobie rozpatrzenia petycji w sytuacji, gdy dotyczy ona kilku spraw podlegających  rozpatrzeniu przez różne komórki organizacyjne Urzędu;
  8. koordynacji całości spraw związanych z nieodpłatną pomocą prawną, nieodpłatnym poradnictwem obywatelskim i edukacją prawną; 
  9. koordynacji całości spraw związanych z zabytkową kolekcją pojazdów, będącą własnością Gminy Wrocław oraz spraw  związanych    historycznymi pojazdami komunikacji miejskiej i historycznej infrastruktury towarzyszącej; 
  10. koordynacji całości spraw związanych z nadaniem nowej funkcji dawnej Zajezdni Popowice;
  11. współpracy z podmiotem prowadzącym Wrocławski Ośrodek Pomocy Osobom Nietrzeźwym;
  12. rozpatrywanie wniosków w sprawie o udzielenie ulg w spłacie niepodatkowych należności budżetowych w zakresie opłat za pobyt oraz kosztów upomnienia we Wrocławskim Ośrodku Pomocy Osobom Nietrzeźwym;
  13. prowadzenia merytorycznego zadań realizowanych przez Wydział we  współpracy z organizacjami pozarządowymi, poprzez nadzór nad  wykonywaniem zawartych umów wraz z zatwierdzaniem sprawozdań z ich realizacji;
  14. prowadzenia i aktualizacji elektronicznej bazy danych o organizacjach pozarządowych działających na terenie Wrocławia, w tym realizujących zadania publiczne z budżetu Miasta;
  15. nadzoru nad stowarzyszeniami wynikającego z realizacji ustawy Prawo o stowarzyszeniach;
  16. nadzoru nad fundacjami wynikającego z ustawy o fundacjach;
  17. nadzoru wobec fundacji i stowarzyszeń wynikających  z  przepisów  ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
  18. prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych uczniowskich klubów  sportowych i pozostałych klubów nieprowadzących działalności gospodarczej;
  19. inicjowania i współorganizowania szkoleń dotyczących między innymi  budowania społeczeństwa  obywatelskiego  oraz  podnoszenia jakości  pracy  organizacji pozarządowych w sferze zadań publicznych, pozyskiwania środków pozabudżetowych;
  20. opiniowania wniosków organizacji pozarządowych o najem gminnych lokali użytkowych w trybie bezprzetargowym z przeznaczeniem  na  działalność pożytku publicznego oraz działalności organizacji pozarządowych  współpracujących z Gminą Wrocław w ramach realizacji zadań publicznych zleconych przez Gminę Wrocław;
  21. obsługi administracyjnej Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego;
  22. koordynacji spraw związanych z wdrażaniem Lokalnego Programu  Ekonomii Społecznej w Gminie Wrocław oraz monitorowania  stosowania klauzul społecznych w zamówieniach publicznych przez  komórki organizacyjne Urzędu oraz miejskie jednostki organizacyjne;
  23. koordynacji powstawania i prowadzenia Centrów Aktywności Lokalnej;
  24. przygotowywania, organizacji i prowadzenia procesu rewitalizacji;   
  25. inicjowania i koordynacji przedsięwzięć rewitalizacyjnych podejmowanych przez komórki organizacyjne Urzędu, spółki miejskie i miejskie jednostki organizacyjne;
  26. obsługi  wniosków i wydawania zaświadczeń dot. obszaru  zdegradowanego i rewitalizacji;
  27. przygotowywania, organizacji i prowadzenia spraw związanych z pracami nad reformą Rad Osiedli i podziału Miasta na jednostki  pomocnicze oraz nad określeniem zasad zdecentralizowanego  decydowania o realizacji inwestycji o istotnym znaczeniu dla jednostek pomocniczych Miasta;
  28. koordynacji/lub realizacji projektów inwestycyjnych i nie inwestycyjnych w zakresie zadań Wydziału, w tym finansowanych ze źródeł zewnętrznych;
  29. koordynacji realizowanych społecznych projektów nieinfrastrukturalnych w Wydziale, komórkach organizacyjnych Urzędu oraz w miejskich jednostkach podległych Departamentowi;
  30. dysponowania  środkami  niezbędnymi do realizacji zadań zleconych  wskazaniami do realizacji przez Wydział spółkom:  Wrocławskie Inwestycje Sp. z  o.o.  i Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej S.A;
  31. prowadzenia obsługi sekretariatu właściwego Wiceprezydenta.

Procedury realizowane przez Wydział Partycypacji Społecznej dostępne są w zakładce Poradnik Klienta (https://bip.um.wroc.pl/cases/search?keyword=&case=&category_id=-1&unit_id=13)

Rejestry prowadzone w Wydziale Partycypacji Społecznej (https://bip.um.wroc.pl/artykuly/156/rejestry-ewidencje-i-archiwa#wss)

Godziny pracy

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:45

Powiadom znajomego