To co nas wyróżnia, to co nas łączy, to co czyni nas jednością. Nasze miejsce w Europie – kultura jako czynnik, z którego wywodzą się korzenie tożsamości europejskiej”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków programu Erasmus+
Cel projektu:
- Włączenie do aktywności i działania po okresie izolacji wynikającym z epidemii COVID-19; integracja wewnątrzszkolna i międzykulturowa.
- Podniesienie wśród uczniów kompetencji multimedialnych w ujęciu praktycznym podczas realizowania zadań projektu.
- Nawiązanie przez szkołę współpracy międzynarodowej oraz promocja szkoły w środowisku lokalnym.
- Rozwinięcie wśród uczniów umiejętności z zakresu praktycznego używania języka angielskiego.
Działania w projekcie:
- To co nas łączy - miejsce antyku we współczesnym świecie:
- nazwy geograficzne (odwiedzimy niektóre miejsca, które nazwy zaczerpnęły z wierzeń starożytnych, pogłębimy wiedzę z dziedziny geografii dostrzegając związki znanych nam nazw z czasami antycznymi);
- język (przyjrzymy się związkom frazeologicznym, powiedzeniom, imionom (na przykład, podczas zajęć zastanowimy czy pojawiają się wśród nas osoby, których imię wywodzi się jeszcze z czasów antycznych, motywom literackim). Działanie: Przygotowanie słownika imion mających antyczne pochodzenie.
- popkultura (sprawdzimy, w jakim stopniu po dziś dzień osiągnięcia starożytnych inspirują współczesnych twórców – filmy, gry, muzyka, nazwy sklepów, marek itp.). Działanie: Napiszemy recenzję wybranego tekstu kultury. Przygotujemy reklamę danego produktu, którego nazwa nawiązuje do kultury starożytnej.
- teatr (odwiedzimy antyczny teatr i porozmawiamy o tym, jak ta dziedzina sztuki kształtowała opinię publiczną i wpływała na rozwój ludzi; sprawdzimy, dlaczego ekspresja w takiej formie zajęła tak ważne miejsce wśród ludzi – poćwiczymy ekspresję z pomocą dramy). Działanie: Przygotowujemy krótką scenkę (drama) nawiązującą do treści wybranego mitu.
- nauka, medycyna, filozofia (zobaczymy, jaki wpływ na świat nauki i rozwój cywilizacyjny miały idee starożytnych). Działanie: Napiszemy receptę na szczęśliwe życie według zasad wyznawanych przez starożytnych myślicieli.
- To co nas wyróżnia – wartość dziedzictwa narodowego i lokalnego
- każdy w szkole słyszał o Gai, Hadesie, Demeter, ale co z Mokosz, Welesem i Marzanną? Porównamy, jak ludzie z różnych regionów niezależnie od siebie tworzyli podobne wyobrażenia. Zgłębimy wiedzę o naszych słowiańskich przodkach.
- Koloryt lokalny – nie tylko Podhale i Łowicz – zbadamy stroje, tańce i muzykę ludową wybranych regionów polski.
- Przez żołądek do serca – posmakujemy regionalnych dań; zapoznamy się z kryteriami przydzielania certyfikatów Chroniona Nazwa Pochodzenia, Chronione Oznaczenie Geograficzne, Gwarantowana Tradycyjna Specjalność
Grupa docelowa:
uczniowie 6 i 7 klasy szkoły podstawowej
Realizator projektu:
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 11 im. prof. Stefana Banacha we Wrocławiu
Partnerzy:
GIMNAZJUM W LEPTOKARII - GRECJA
Środki finansowe, wysokość dofinansowania:
- Całkowita wartość projektu: 57 251,00 euro
- Kwota dofinansowania:57 251,00 euro
- Wkład Miasta:0,00 euro
Termin realizacji:
- Termin rozpoczęcia realizacji projektu: 1 września 2024 r.
- Termin zakończenia realizacji projektu: 30 czerwca 2025 r.
Szczegółowe informacje na temat projektu można znaleźć na stronie: https://sp53wroc.edupage.org/