Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Spójna sieć tras rowerowych we Wrocławiu dla mieszkańców miasta i aglomeracji wraz z budową infrastruktury towarzyszącej – etap I

Nazwa projektu:

Spójna sieć tras rowerowych we Wrocławiu dla mieszkańców miasta i aglomeracji wraz z budową infrastruktury towarzyszącej – etap I

Nr umowy o dofinansowanie:

FEDS.03.01-IZ.00-0009/24 z dnia 29.05.2025 r.

Źródło finansowania:

Priorytet nr 3 „Fundusze Europejskie na rzecz mobilności miejskiej Dolnego Śląska”
Działanie nr 3.1 „Ekotransport miejski i podmiejski - ZIT”
Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021–2027

Opis projektu:

Przedmiotem Projektu jest budowa nowych i modernizacja istniejących dróg dla rowerów w Gminie Wrocław (o długości 6,43 km), zlokalizowanych na terenie ZIT WrOF w celu wspierania zrównoważonej multimodalnej mobilności miejskiej jako elementu transformacji w kierunku gospodarki zeroemisyjnej oraz zapewnienia ciągłości komunikacyjnej w układzie wewnątrzmiejskim Wrocławia.

Zaplanowano do realizacji:

  1. Budowa drogi dla rowerów w ul. Suchej;
  2. Budowa drogi dla rowerów w ul. Jedności Narodowej, Rychtalskiej i Poniatowskiego;
  3. Przebudowa drogi dla rowerów w ul. Legnickiej od ul. Rybackiej do pl. Jana Pawła II;
  4. Przebudowa drogi w ul. Hubskiej w celu wydzielenia drogi dla rowerów;
  5. Przebudowa drogi w ul. Sądowej w celu wydzielenia drogi dla rowerów;
  6. Przebudowa drogi w ul. Racławickiej w celu wydzielenia drogi dla rowerów;
  7. Budowa drogi dla rowerów w al. Armii Krajowej;
  8. Przebudowa drogi w ul. Dubois w celu wydzielenia drogi dla rowerów;
  9. Budowa drogi dla rowerów w ul. Mokronoskiej;
  10. Przebudowa drogi w ul. Żmigrodzkiej w celu wydzielenia drogi dla rowerów;
  11. Budowa ciągu pieszo-rowerowego w ul. Zabrodzkiej.

Grupy docelowe:

  1. Mieszkańcy Wrocławia i WrOF,, którzy do tej pory korzystali z roweru jako codziennego środka lokomocji oraz osoby, które w wyniku realizacji projektu zrezygnują z indywidualnego lub zbiorowego transportu i wybiorą komunikację rowerową w codziennych dojazdach do pracy, szkoły, na uczelnie, do innych usług publicznych;
  2. Osoby, które wybiorą rower, w tym rower miejski, aby skorzystać z niego jako środka transportu w celach rekreacyjnych i turystycznych;
  3. Osoby uprawiające sport oraz dbające o kondycję fizyczną;
  4. Piesi, w tym osoby niepełnosprawne, dla których w ramach projektu powstanie infrastruktura dostosowana do ruchu osób pieszych (ciągi pieszo-rowerowe, chodniki z oznaczeniami);
  5. Zmotoryzowani - kierowcy i pasażerowie samochodów osobowych, którzy zrezygnują z transportu samochodowego na rzecz roweru, co spowoduje segregację uczestników ruchu drogowego i przyczyni się do zmniejszenia ilości samochodów na drogach, a tym samym skróci czas podróży, zwiększy płynność jazdy i poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Cele projektu:

Celem głównym Projektu jest redukcja niskiej emisji transportowej oraz poprawa transportowej mobilności mieszkańców w ramach kompleksowej strategii promowania i rozwoju transportu rowerowego na terenie Wrocławia oraz obszaru ZIT WrOF.

Mając powyższe na uwadze projekt przyczyni się także do realizacji celów pośrednich w zakresie uzyskania efektów społecznych, środowiskowych oraz ekonomicznych:

  1. zwiększenie udziału komunikacji rowerowej na terenie Wrocławia oraz ZIT WrOF, dzięki poprawie jakości przejazdów rowerem na terenie Wrocławia i pomiędzy Wrocławiem a innymi gminami na terenie ZIT WrOF;
  2. budowa spójnego systemu infrastruktury transportu rowerowego - uzupełnienie komunikacji zbiorowej o dojazdy rowerowe zwiększa obszar jej oddziaływania. Uzupełnienie skraca czas dojazdu na przystanek oraz umożliwia dojazd w miejsca, w które komunikacja zbiorowa nie dociera;
  3. redukcja uciążliwości komunikacyjnych i poprawa stanu środowiska poprzez niższą emisję zanieczyszczeń powietrza, hałasu;
  4. poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego: zmniejszenie natężenia ruchu samochodowego (poprzez wybór roweru jako środka lokomocji) oraz rozdzielenie ruchu samochodowego i rowerowego;
  5. poprawa jakości życia przez zwiększenie swobody wyboru środka transportu, zmniejszenie wykorzystania samochodów osobowych, promowanie jazdy rowerem.

Wskaźniki produktu:

  • Wspierana infrastruktura rowerowa: 6,4 km
  • Ludność objęta projektami w ramach strategii zintegrowanego rozwoju terytorialnego: 673.500 osób
  • Wspierane strategie zintegrowanego rozwoju terytorialnego: 1 szt.

Wskaźniki rezultatu:

  • Roczna liczba użytkowników infrastruktury rowerowej: 3.856.250 użytkowników
  • Szacowana emisja gazów cieplarnianych: 55,28 t e CO2/rok

Środki finansowe, wysokość dofinansowania, zgodnie z umową o dofinansowanie:

  • Całkowita wartość projektu: 21 579 230,04 PLN
  • Kwota dofinansowania: 8 477 846,11 PLN
  • Wkład własny: 12 532 924,93 PLN

Jednostka Gminy zaangażowana w realizację projektu:

Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. (www.wi.wroc.pl)

Informacje na temat możliwości ubiegania się o dofinansowanie ze środków funduszy strukturalnych Unii Europejskiej można znaleźć na stronach internetowych:

http://rpo.dolnyslask.pl/

http://www.mapadotacji.gov.pl/

http://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/

#FunduszeUE

Uprzejmie informujemy o możliwości:

  1. pisemnego zgłaszania do Instytucji Zarządzającej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. oraz Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej z dnia 26 października 2012 r.;
  2. zgłoszenia Instytucji Zarządzającej, m.in. za pomocą anonimowego formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Programu (https://funduszeuedolnoslaskie.pl/strona/6300-zglos-naduzycie), informacji o możliwości wystąpienia nadużycia finansowego, w tym konfliktu interesów lub korupcji.

Instytucja Zarządzająca:

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Wybrzeże Juliusza Słowackiego 12-14, 50-411 Wrocław

Powiadom znajomego