Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

e-Usługi oparte na systemie informacji przestrzennej pasa drogowego we Wrocławiu (e-ZDiUM)

Nr umowy o dofinansowanie:

FEDS.01.03-IZ.00-0011/23 z dnia 11.03.2024 r.

Źródło finansowania:

Priorytet nr 1. „Fundusze Europejskie na rzecz przedsiębiorczego Dolnego Śląska”

Działanie nr 1.3 „Cyfryzacja usług publicznych”

Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021–2027

Opis projektu:

Projekt polega na utworzeniu kompleksowego systemu 24 e-usług na co najmniej 4 poziomie dojrzałości dedykowanych przedsiębiorcom i obywatelom wraz z utworzeniem systemu informacji przestrzennej pasa drogowego na obszarze Gminy Wrocław.

W projekcie uruchomiony zostanie także system zarządzania procesami (back-office), który wraz z e-usługami oraz systemem informacji przestrzennej pasa drogowego podniesie standardy obsługi i pracy interesariuszy oraz wpłynie na poprawę komunikacji i rozwój elektronicznych usług publicznych.

E-usługi tworzone w ramach projektu będą zgodne z Pryncypiami Architektury Informacyjnej przyjętymi przez Radę Architektury IT oraz zapewnią interoperacyjność i komplementarność z systemami i platformami e-usług na poziomie krajowym.

Utworzenie systemu informacji przestrzennej pasa drogowego (m.in. w oparciu o pozyskane dane wejściowe ze skaningu dróg) jest niezbędnym narzędziem, które pozwoli na wprowadzenie e-usług dla odbiorców zewnętrznych i pośrednio usprawni zarządzanie obsługą procesów wewnętrznych Gminy

Grupy docelowe:

  1. Przedsiębiorcy - główna grupę odbiorców. Szczególnie istotne będą dla nich usługi związane z planowaniem i koordynacją działań dot. infrastruktury w pasie drogowym. Dostęp do precyzyjnych i aktualnych danych o przedmiotowym obszarze, w tym m.in.: punktowych danych ze skaningu laserowego, planowanych pracach w obszarze zajęcia pasa drogowego, będzie kluczowym aspektem efektywnego planowania i prowadzenia działalności gospodarczej. Przedsiębiorcy będą mogli korzystać z wdrożonych e-usług, które ułatwią efektywniejsze zarządzanie działalnością gospodarczą i przyspieszą obsługę wniosków składanych do Gminy.
  2. Obywatele - dzięki wdrożeniu nowych usług cyfryzacyjnych świadczonych, a tym samym rozszerzeniu korzyści z cyfryzacji obywatele będą mieli łatwy i wygodny dostęp do e-usług oraz informacji przestrzennych dot. pasa drogowego.

Cele projektu:

Celem głównym projektu jest wdrożenie nowych usług cyfryzacyjnych świadczonych dla przedsiębiorstw i obywateli, a tym samym rozszerzenie korzyści z cyfryzacji. Realizacja celu nastąpi poprzez utworzenie i udostępnienie e-usług wraz z utworzeniem systemu informacji przestrzennej pasa drogowego oraz z elektronizacją i cyfryzacją procesów. Realizacja projektu pozytywnie wpłynie na zarządzanie drogami publicznymi i wewnętrznymi, podnosząc bezpieczeństwo i komfort obywateli, oraz stworzy solidną platformę dla przyszłego rozwoju technologicznego Gminy, w obszarze zarządzania drogami.

Dodatkowo realizacja projektu przyniesie następujące, niemierzalne korzyści:

  • upowszechnianie załatwiania spraw drogą elektroniczną,
  • budowanie zaufania do sektora publicznego jako instytucji udostępniającej kompletne i wiarygodne dane,
  • budowanie przyjaznego wizerunku sektora publicznego udostępniającego dane w prosty sposób,
  • budowanie wizerunku Wrocławia jako miasta smart, które tworzy ułatwienia dla mieszkańców i przedsiębiorców odpowiadające ich potrzebom.

Wskaźniki produktu:

  • Instytucje publiczne otrzymujące wsparcie na opracowywanie usług, produktów i procesów cyfrowych: 1 szt.
  • Liczba podmiotów, które udostępniły informacje sektora publicznego/dane prywatne on-line: 1 szt.
  • Liczba usług publicznych udostępnionych on-line o stopniu dojrzałości co najmniej 4 – transakcja: 24 szt.
  • Liczba rozwiązań wykorzystujących informacje sektora publicznego/dane prywatne: 1 szt.

Wskaźniki rezultatu:

  • Użytkownicy nowych i zmodernizowanych publicznych usług, produktów i procesów cyfrowych: 1000,00 użytkowników/rok

Środki finansowe, wysokość dofinansowania, zgodnie z umową o dofinansowanie:

  • Całkowita wartość projektu: 7 000 000,00 PLN
  • Kwota dofinansowania: 3 500 000,00 PLN
  • Wkład własny: 3 500 000,00 PLN

Jednostka Gminy zaangażowana w realizację projektu (Podmiot upoważniony do ponoszenia wydatków):

Centrum Usług Informatycznych we Wrocławiu (www.cui.wroclaw.pl)

Informacje na temat możliwości ubiegania się o dofinansowanie ze środków funduszy strukturalnych Unii Europejskiej można znaleźć na stronach internetowych:

http://rpo.dolnyslask.pl/

http://www.mapadotacji.gov.pl/

http://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/

#FunduszeUE

Uprzejmie informujemy o możliwości:

  1. pisemnego zgłaszania do Instytucji Zarządzającej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta / Podmiotu upoważnionego do ponoszenia wydatków z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. oraz Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej z dnia 26 października 2012 r.;
  2. zgłoszenia Instytucji Zarządzającej, m.in. za pomocą anonimowego formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Programu (https://funduszeuedolnoslaskie.pl/strona/6300-zglos-naduzycie), informacji o możliwości wystąpienia nadużycia finansowego, w tym konfliktu interesów lub korupcji. 

Instytucja Zarządzająca:

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Wybrzeże Juliusza Słowackiego 12-14, 50-411 Wrocław

Powiadom znajomego