W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Informacje o zasadach i godzinach obsługi Klientów.

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP 

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670
Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Prawo jazdy - wymiana

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy prawo jazdy
Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Obywatelskich
Informacja

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Spraw Obywatelskich
Dział Uprawnień Kierowców
fax +48 71 777 76 00
Informacja działu:
tel. + 48 71 777 77 77

  • COM I
    ul. G. Zapolskiej 4
    Sala S1, okienka 1, 2, 3
  • COM II
    pl.  Nowy Targ 1-8
    parter, okienko 10
  • COM IV
    al. M. Kromera 44
    parter, okienko 7
  • COM VI
    ul. Legnicka 58, CH Magnolia Park
    I piętro

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:

Strona lub ustanowiony pełnomocnik (wniosek wypełnia własnoręcznie posiadacz prawa jazdy, pełnomocnik może wyłącznie złożyć wniosek oraz odebrać nowy dokument) Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I
    poniedziałek - piątek 8:00 - 17:15
    od 3 października 2022 r.: 8:00 - 15:15
  • COM II
    poniedziałek - piątek 8:00 - 17:15
    od 3 października 2022 r.: 8:00 - 15:15
  • COM IV
    poniedziałek - piątek 8:00 – 15:15
  • COM VI
    poniedziałek - piątek 9:00 – 18:00
    sobota: 9:00 – 16:00

Wniosek wypełnia własnoręcznie posiadacz prawa jazdy, pełnomocnik może wyłącznie złożyć wniosek oraz odebrać nowy dokument.

Uwagi:

Wymiany prawa jazdy w trybie art. 150 ustawy Prawo o ruchu drogowym dokonują osoby posiadające „stary” , książeczkowy wzór prawa jazdy (dokumenty wydawane do 30.06.1999 roku) lub osób dokonujących zmiany danych w posiadanym prawie jazdy (nazwiska, adresu, terminu ważności, inne)

Istnieje możliwość otrzymania wiadomości sms bądź e-maila o wyprodukowanym i gotowym do odbioru w Urzędzie dokumencie.
Warunkiem skorzystania z tej bezpłatnej usługi jest podanie numeru telefonu bądź adresu e-mail podczas składania wniosku o nowy dokument.

Opłaty:

  • opłata za wydanie prawa jazdy - 100 zł
  • opłata ewidencyjna-  0,50 zł

Opłatę można wnieść w następujący sposób:

  • Oddziałach Obsługi Bankowej (https://bip.um.wroc.pl/artykul/151/2806/pob)
  • na rachunek bankowy:
    • za wydanie prawa jazdy: PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452
    • opłata ewidencyjna: PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 60 1020 5226 0000 6102 0417 4702

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Czas oczekiwania wynosi do 30 dni od złożenia wniosku z kompletem załączników,  jednak w przypadku konieczności zażądania dokumentów z innego organu okres ten może wydłużyć się.

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje

Podstawa prawna:

  • Ustawa o kierujących pojazdami z dnia 5 stycznia 2011 roku;

  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa  z dnia 24 lutego  2016 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami.

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek z oświadczeniem o miejscu zamieszkania
    Uwaga !!!
    Formularz musi być wydrukowany: w całości na jednej kartce formatu A4 (dwustronnie ! ), bez zmniejszania, zwiększania czy zmiany proporcji - druk bez marginesów! (w opcjach  drukowania ustaw: brak skalowania strony), w normalnym, a nie oszczędnościowym trybie wydruku.
    Ze względu na niewielkie marginesy formularza, wydruk na niektórych drukarkach np. laserowych może być niemożliwy.
  • kserokopia prawa jazdy oraz oryginał prawa jazdy do wglądu
  • kolorowa fotografia o wymiarach 35 x 45 mm, wykonana na jednolitym tle, mająca dobrą ostrość oraz odwzorowująca naturalny kolor skóry, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80 % fotografii, pokazująca wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice i przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami.
    Fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożeniem wniosku
    • osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami – w takim wypadku do wniosku załącza się również orzeczenie o niepełnosprawności osoby do lat 16 lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. 2011.127.721)
    • osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w nakryciu głowy, o ile wizerunek twarzy jest w pełni widoczny – w takim przypadku do wniosku załącza się zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej
  • dowody wniesienia wymaganych opłat
  • orzeczenie lekarskie od lekarza upoważnionego  do badań kierowców (tylko w przypadku zmiany terminu ważności dokumentu)
  • orzeczenie psychologiczne od psychologa uprawnionego do badań kierowców w przypadku przedłużenia ważności prawa jazdy kategorii C1, C1+E, C, C+E, D, D+E.
  • aktualny dowód osobisty do wglądu

Oryginały dokumentów do wglądu.

Załączniki

Wniosek pdf, 733 kB

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego