Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy zagospodarowanie przestrzenne
E - usługa tak
Komórka odpowiedzialna Wydział Planowania Przestrzennego
Informacja

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

  • Wydział Planowania Przestrzennego
    Centrum Obsługi Mieszkańca
    pl. Nowy Targ 1-8:
    • przyjmowanie wniosków i podań oraz wydawanie dokumentów: parter, sala 1a i 1b  stanowisko 1, 2, 3 i 4,
    • udostępnianie akt:  sala 1c  stanowisko 5, 6 i 7.
  • Filia Kancelarii UMW
    ul. G. Zapolskiej 4
    • przyjmowanie wniosków i podań: parter, sala 4 stanowisko 6 i 7
  • Sekretariat Wydziału Planowania Przestrzennego
    ul. Świdnicka 53  
    • przyjmowanie wniosków i podań: IV piętro, pok. 404

Wniosek w formie elektronicznej można złożyć za pośrednictwem portalu e-budownictwo (https://e-budownictwo.gunb.gov.pl)

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Wnioskodawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna, państwowa i samorządowa jednostka organizacyjna oraz organizacja społeczna. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.

Godziny przyjmowania klientów:

  • przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów - od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:15,
  • udostępnianie akt - od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.

Z aktami w przedmiotowej sprawie można zapoznać się w Wydziale Architektury i Zabytków Urzędu Miejskiego Wrocławia, pl. Nowy Targ 1-8, parter, sala 1c w godz. 8.00 – 15.00.

Ze względów organizacyjnych należy uprzednio zawiadomić pracownika Wydziału - z co najmniej  jednodniowym wyprzedzeniem, o potrzebie zapewnienia dostępu do akt sprawy - tel. +48 71 777 80 58, co usprawni realizację przysługującego stronie uprawnienia.

W razie szczegółowych pytań związanych z prowadzonym postępowaniem, informacji udzieli pracownik merytoryczny prowadzący sprawę, wyłącznie w miejscu udostępniania akt.

Uwagi:

Kopię mapy zasadniczej dla obszaru objętego wnioskiem oraz informacje o adresie geodezyjnym inwestycji można uzyskać w Zarządzie Geodezji Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu (http://www.zgkikm.wroc.pl/) przy al. M. Kromera 44.
O wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz postanowieniach i decyzji kończącej postępowanie strony zawiadamia się w drodze obwieszczenia, umieszczonego w BIP Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz na tablicy przed w siedzibą Urzędu Miejskiego Wrocławia, pl. Nowy Targ 1-8, natomiast inwestora oraz właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości objętych wnioskiem zawiadamia się na piśmie.
W przypadku inwestycji mogących oddziaływać na środowisko informacje o prowadzonym postępowaniu zamieszczane są w BIP Urzędu Miejskiego Wrocławia  oraz na tablicy przed siedzibą Urzędu Miejskiego Wrocławia, pl. Nowy Targ 1-8, a także w siedzibie właściwej terytorialnie Rady Osiedla. Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w przypadku inwestycji mogących oddziaływać na środowisko.
Wpłata należnej opłaty skarbowej. Opłaty:
Wysokość opłaty skarbowej wynosi:

  • za decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego - 598 zł
    (zwolnienie z tej opłaty przysługuje właścicielom oraz użytkownikom wieczystym nieruchomości)
  • za pełnomocnictwo - 17 zł

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Wydanie decyzji następuje w czasie nie dłuższym niż  65 dni, licząc od dnia dostarczenia wniosku z kompletem materiałów.
Na pisemne żądanie wnioskodawcy istnieje możliwość osobistego odbioru dokumentów w okresie do 3 dni po ich zarejestrowaniu.
Osobisty odbiór dokumentów wyłącznie w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.
Po tym terminie dokumenty będę przekazywane drogą pocztową na adres wskazany we wniosku.
Informacja o aktualnym etapie załatwiania sprawy tel.  +48 71 777 72 51.

Tryb odwoławczy:

Stronom przysługuje odwołanie od decyzji, które powinno być złożone w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków, pl. Nowy Targ 1-8 lub Kancelarii Ogólnej Urzędu, lub nadane na poczcie w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia i adresowane "Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia".

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. O planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
  • Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. O gospodarce nieruchomościami.
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej.

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

  • wniosek  wraz z załącznikami

Druk jest do pobrania również w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.

Od dnia 27.03.2024 r. jedynym obowiązującym drukiem do złożenia wniosku o  ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego jest formularz podany w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 lutego 2024 r. w sprawie określenia wzoru formularza wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego albo warunków zabudowy  (https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2024/351).

Załączniki

Powiadom znajomego