W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Informacje o zasadach i godzinach obsługi Klientów.

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP 

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670
Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Dowód rejestracyjny - zmiana stanu faktycznego, wymagająca zmiany danych zawartych w dowodzie rejestracyjnym (np. adres, nazwisko, rodzaj pojazdu, dane techniczne)

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy rejestracja pojazdów
Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Obywatelskich
Informacja

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Spraw Obywatelskich
Dział Rejestracji Pojazdów
fax + 48 71 777 78 16
Informacja działu:
tel. + 48 71 777 77 77

  • COM I
    ul. G. Zapolskiej 4
    parter, sala S2, okienka od 1 do 14
  • COM II
    pl. Nowy Targ 1-8
    parter, okienka od 11 do 17
  • COM IV
    al. M. Kromera 44
    parter, okienka od 7 do 11
  • al. Karkonoska 45
    punkt rejestracyjny Działu – CM Polmozbyt - nieczynny do odwołania

Obsługa podmiotów prawnych

  • COM III
    ul. W.Bogusławskiego 10
    parter, sala S 5,  okienka od 1 do 7

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Właściciel lub pełnomocnik

Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I,  COM II
    poniedziałek - piątek 8:00 – 17:15
  • COM IV
    poniedziałek - piątek 8:00 – 15:15

Uwagi:

Istnieje możliwość otrzymania wiadomości sms bądź e-maila o wyprodukowanym i gotowym do odbioru w Urzędzie dokumencie.
Warunkiem skorzystania z tej bezpłatnej usługi jest podanie numeru telefonu bądź adresu e-mail podczas składania wniosku o nowy dokument.

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

Istnieje możliwość zarejestrowania wizyty przez internet na stronie Rezerwacji wizyt.

Opłaty:

Wysokość opłaty uzależniona jest od tego czy strona wnioskuje o Pozwolenie czasowe, czy też nie.

Opłaty można wnosić wyłącznie kartą płatniczą bezpośrednio przy okienku lub przelewem  na niżej wskazane nr rachunków bankowych:

  • opłata skarbowa PKO BANK POLSKI S.A. nr konta  82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
  • opłata komunikacyjna PKO BANK POLSKI S.A.  nr konta 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452
  • opłata ewidencyjna PKO BANK POLSKI S.A.  nr konta 60 1020 5226 0000 6102 0417 4702

Przy dokonywaniu płatności przelewem w  tytule przelewu prosimy o wpisane nr VIN pojazdu.

Uwaga !
W punkcie przy al.Karkonoskiej 45 wpłat można dokonywać tylko przy użyciu karty płatniczej.

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Czas załatwienia sprawy to ok. 25  minut
Czas oczekiwania na dowód stały – do 30 dni

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym ;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 11 grudnia 2017r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach.

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek o wymianę dowodu rejestracyjnego;
  • dowód rejestracyjny;
  • karta pojazdu (jeżeli była wydana);
  • dowody własności nowych podzespołów (części numerowanych);
  • oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi (w przypadku zmiany danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikających ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych);
  • zaświadczenie z aktualnego przeglądu technicznego pojazdu (wykonanego zgodnie z art.83 ustawy Prawo o ruchu drogowym  z dnia 6 czerwca 1997 r.);
  • dowód osobisty lub paszport  – w przypadku osób fizycznych;
  • zgodnie z zapisem art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, posiadacz pojazdu jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu, z wyjątkiem pojazdów historycznych, ale nie później niż z chwilą wprowadzenia pojazdu do ruchu. Przepisy w/w ustawy, tj. art. 84, 86 i 87 stanowią o tym, że na organach właściwych do rejestracji pojazdów  ciąży obowiązek przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku  zawarcia umowy ubezpieczenia OC, a jeżeli osoba kontrolowana nie zawarła umowy ubezpieczenia , to organ rejestrujący zawiadamia o tym Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny w terminie 14 dni od dnia przeprowadzenia lub zakończenia kontroli;
  • imienne pełnomocnictwo - w przypadku gdy wnioskuje pełnomocnik.

Załączniki

Wniosek pdf, 284 kB

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego