Dowód rejestracyjny - zmiana stanu faktycznego, wymagająca zmiany danych zawartych w dowodzie rejestracyjnym (np. adres, nazwisko, rodzaj pojazdu, dane techniczne)
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | rejestracja pojazdów |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczoną na stronie: Organizacja pracy Urzędu.
|
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Spraw Obywatelskich
Dział Rejestracji Pojazdów
fax + 48 71 777 78 16
Informacja działu:
tel. + 48 71 777 77 77
- COM I
ul. G. Zapolskiej 4
parter, sala S2, okienka od 1 do 14 - COM II
pl. Nowy Targ 1-8
parter, okienka od 11 do 17 - COM IV
al. M. Kromera 44
parter, okienka od 7 do 11 - al. Karkonoska 45
punkt rejestracyjny Działu – CM Polmozbyt - nieczynny do odwołania
Obsługa podmiotów prawnych
- COM III
ul. W.Bogusławskiego 10
parter, sala S 5, okienka od 1 do 7
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Właściciel lub pełnomocnik
Godziny przyjmowania klientów:
- COM I, COM II
poniedziałek - piątek 8:00 – 17:15 - COM IV
poniedziałek - piątek 8:00 – 15:15
Uwagi:
Istnieje możliwość otrzymania wiadomości sms bądź e-maila o wyprodukowanym i gotowym do odbioru w Urzędzie dokumencie.
Warunkiem skorzystania z tej bezpłatnej usługi jest podanie numeru telefonu bądź adresu e-mail podczas składania wniosku o nowy dokument.
Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Istnieje możliwość zarejestrowania wizyty przez internet na stronie Rezerwacji wizyt.
Opłaty:
Wysokość opłaty uzależniona jest od tego czy strona wnioskuje o Pozwolenie czasowe, czy też nie.
Opłaty można wnosić wyłącznie kartą płatniczą bezpośrednio przy okienku lub przelewem na niżej wskazane nr rachunków bankowych:
- opłata skarbowa PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
- opłata komunikacyjna PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452
- opłata ewidencyjna PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 60 1020 5226 0000 6102 0417 4702
Przy dokonywaniu płatności przelewem w tytule przelewu prosimy o wpisane nr VIN pojazdu.
Uwaga !
W punkcie przy al.Karkonoskiej 45 wpłat można dokonywać tylko przy użyciu karty płatniczej.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Czas załatwienia sprawy to ok. 25 minut
Czas oczekiwania na dowód stały – do 30 dni
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym ;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 11 grudnia 2017r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach.
Wymagane wnioski i dokumenty:
- wniosek o wymianę dowodu rejestracyjnego;
- dowód rejestracyjny;
- karta pojazdu (jeżeli była wydana);
- dowody własności nowych podzespołów (części numerowanych);
- oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi (w przypadku zmiany danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikających ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych);
- zaświadczenie z aktualnego przeglądu technicznego pojazdu (wykonanego zgodnie z art.83 ustawy Prawo o ruchu drogowym z dnia 6 czerwca 1997 r.);
- dowód osobisty lub paszport – w przypadku osób fizycznych;
- zgodnie z zapisem art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, posiadacz pojazdu jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu, z wyjątkiem pojazdów historycznych, ale nie później niż z chwilą wprowadzenia pojazdu do ruchu. Przepisy w/w ustawy, tj. art. 84, 86 i 87 stanowią o tym, że na organach właściwych do rejestracji pojazdów ciąży obowiązek przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC, a jeżeli osoba kontrolowana nie zawarła umowy ubezpieczenia , to organ rejestrujący zawiadamia o tym Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny w terminie 14 dni od dnia przeprowadzenia lub zakończenia kontroli;
- imienne pełnomocnictwo - w przypadku gdy wnioskuje pełnomocnik.