Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Zamiana mieszkania

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy lokale mieszkalne
E - usługa tak
Komórka odpowiedzialna Wydział Lokali Mieszkalnych
Informacja

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

  • w przypadku zamiany „między kontrahentami”
    Składanie ofert zamiany:
    za pomocą aplikacji do zamiany mieszkań (https://zamiana-mieszkan.um.wroc.pl)
    Składanie wniosków:
    Wydział Lokali Mieszkalnych 
    pl. Nowy Targ 1-8
    tel. +48  71 777 87 91,  71 777 84 55
    Wnioski do pobrania i opis procedury takiej zamiany dostępny w aplikacji do zamiany mieszkań (https://zamiana-mieszkan.um.wroc.pl),  w zakładce "Zasady zamiany"
  • w pozostałych przypadkach zamiany lokali
    COM II
    pl. Nowy Targ 1-8, parter, pok. 12
    (możliwość pobrania i złożenia wniosku mieszkaniowego wraz z niezbędnymi załącznikami oraz uzyskania niezbędnych informacji)

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu mieszkalnego, który ma podlegać zamianie lub osoba której wypowiedziano umowę najmu z powodu zwłoki z zapłatą opłat.

Godziny przyjmowania klientów:

poniedziałek - piątek 7:45—15:45

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

  • Zamiana „z kontrahentem - należy przedstawić do wglądu: - umowę najmu - dowód osobisty.
  • Potwierdzenie wniosku u właściwego zarządcy tj. Biuro Obsługi Klienta Zarządu Zasobu Komunalnego lub Spółki z o.o. „Wrocławskie Mieszkania” w zależności od usytuowania lokalu.

Opłaty:

Bez opłat

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Odpowiedź na wniosek – do 30 dni: 

  • w przypadku zamian „z urzędu” – z chwilą dysponowania odpowiednim lokalem;
  • w przypadku zamian „między kontrahentami” – z chwilą wyszukania kontrahenta do zamiany.

Tryb odwoławczy:

Pozew w postępowaniu cywilnym.

Podstawa prawna:

Wymagane wnioski i dokumenty:

W celu ubiegania się o zamianę lokalu „między kontrahentami” wnioskodawcy wraz z wnioskiem składają następujące dokumenty:

  • w przypadku gdy jedno z mieszkań należy do zasobu np. spółdzielni mieszkaniowej:
  • kserokopia przydziału bądź umowy najmu (oryginał do wglądu),
  • zgoda na zamianę dysponenta tego lokalu;
  • wydane przez właściwego zarządcę zaświadczenie o niezaleganiu z opłatami z tytułu używania lokalu lub stosowne poświadczenie na formularzu wniosku.

W celu ubiegania się o zamianę lokalu „z urzędu” wraz z wnioskiem należy złożyć:

  • Zaświadczenia i orzeczenia lekarskie o stanie zdrowia najemcy lub członków jego rodziny – dot. zamiany ze względu na stan zdrowia.

W przypadku, gdy w toku postępowania przedkładane są zaświadczenia dotyczące stanu zdrowia należy złożyć również:

  • oświadczenie o przetwarzaniu danych osobowych dotyczących zdrowia wnioskodawcy/strony postępowania;
  • oświadczenie o przetwarzaniu danych osobowych dotyczących zdrowia (członek rodziny, osoba wspólnie zamieszkująca).

Załączniki

Powiadom znajomego