Zezwolenie na uprawę maku lub konopi włóknistych
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | Środowisko, rolnictwo |
---|---|
E - usługa | nie |
Komórka odpowiedzialna | Wydział Środowiska |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Środowiska (https://bip.um.wroc.pl/artykul/672/3223/wydzial-srodowiska)
ul. Hubska 8-16
- Sekretariat, I piętro, pokój 127
- COM V, sala na parterze
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Osoby fizyczne, osoby prawne.
Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek - piątek 7:45 -15:45
Opłaty:
Decyzje zezwalające na uprawę maku i konopi włóknistych wymagają opłaty skarbowej w wysokości 30 złotych na podstawie załącznika część III ust. 29 pkt 1 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
W przypadku reprezentowania wnioskodawcy przez pełnomocnika opłata od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać w Oddziałach Obsługi Bankowej (https://bip.um.wroc.pl/contents/151) lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta Wrocławia Nr konta 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Zezwolenie na uprawę maku i konopi włóknistych następuje w formie decyzji administracyjnej. W terminie niezwłocznym do 2 m-cy.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu, pl. Powstańców Warszawy 1, za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia - w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. –o opłacie skarbowej.
Wymagane wnioski i dokumenty:
- wniosek o wydanie zezwolenia;
- potwierdzenie uiszczenia opłaty za wydanie zezwolenia;
- umowę kontraktacji zawartej z podmiotem posiadającym zezwolenie marszałka województwa na prowadzenie działalności w zakresie skupu konopi włóknistych (oryginał lub uwierzytelniona kopia) ; *
- zobowiązanie prowadzącego uprawę do przetworzenia konopi włóknistych we własnym zakresie, o którym mowa w art. 47 ust 3a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii. *
Uwaga
* Załączniki - umowa kontraktacji lub zobowiązanie do przetworzenia konopi włóknistych mogą występować zamiennie.