Przestrzeń publiczna – doświadczenia polskie i niemieckie w kontekście budowania marki ulicy handlowej we Wrocławiu i Berlinie
Projekt współfinansowany przez Fundację Współpracy Polsko-Niemieckiej, realizowany przez Urząd Miejski Wrocławia w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Interessengemeinschaft Friedrichstraße e.V. z Berlina.
Cel projektu:
Wymiana polsko - niemieckich doświadczeń w zakresie kreowania świadomości społecznej, budowania przyjaznej przestrzeni publicznej miasta oraz kształtowania wizerunku, funkcjonowania i budowania marki ulicy handlowej. Na przykładzie doświadczeń niemieckich dotyczących ożywiania Friedrichstraße podjęte zostaną działania dążące do zmiany i ożywienia Świdnickiej.
Działania w projekcie:
Dzięki organizacji warsztatów we Wrocławiu (kwiecień 2014) uczestnicy zyskają wiedzę pozwalającą na wdrożenie zmian. Spotkanie z udziałem ekspertów z Polski i z Niemiec będzie poświęcone m.in. następującym zagadnieniom: funkcjonowaniu stowarzyszenia przedsiębiorców na ulicy handlowej, zasadom zarządzania ulicą handlową oraz metodom współpracy samorządu lokalnego i stowarzyszeń przedsiębiorców, a także kreowaniu wizerunku i marketingu ulicy handlowej w praktyce.
Wizyta studyjna do Berlina (maj 2014) pozwoli zapoznać się z tematem zarządzania ulicami handlowymi w praktyce oraz stworzy możliwość zaadaptowania wybranych rozwiązań do lokalnych warunków. Wezmą w niej udział przedsiębiorcy i przedstawiciele instytucji z ulicy Świdnickiej oraz członkowie stowarzyszenia Interessengemeinschaft Friedrichstraße e.V., a także przedstawiciele Senatu Berlina i Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej.
Efektem realizacji warsztatów i wizyty studyjnej będzie powstanie koncepcji, a w wyniku niej organizacja jednodniowego wydarzenia (wrzesień 2014), promującego ulicę Świdnicką, z zastosowaniem rozwiązań marketingowych podpatrzonych w Berlinie. Wydarzenie miałoby charakter upowszechniający, promujący także ideę współpracy polsko-niemieckiej w szukaniu wspólnych rozwiązań. Uczestnikami wydarzenia byliby mieszkańcy Wrocławia oraz turyści.
Działaniem wdrożeniowym w projekcie, towarzyszącym wydarzeniu, będzie realizacja krótkiegofilmu reklamującego ulicę Świdnicką we Wrocławiu, a także mapki informującej o atrakcyjności ulic Świdnickiej i Friedrichstraße (zintegrowana informacja handlowo-turystyczno-kulturalna, zachęcająca do odwiedzenia obu ulic handlowych).
Grupa docelowa:
Projekt skierowany jest do przedsiębiorców, przedstawicieli różnych instytucji i organizacji, którzy prowadzą swoją działalność w ciągu ulicy Świdnickiej we Wrocławiu oraz ulicy Friedrichstraße w Berlinie, przedstawicieli polskich i niemieckich stowarzyszeń reprezentujących interesy wymienionych podmiotów, a także przedstawicieli samorządów lokalnych z Wrocławia i Berlina.
Realizator projektu: Biuro Rozwoju Gospodarczego Urzędu Miejskiego Wrocławia w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Interessengemeinschaft Friedrichstraße e.V., z Berlina.
Środki finansowe, wysokość dofinansowania:
Całkowita wartość projektu: 106 725 zł
Kwota dofinansowania: 36 000 zł
Wkład Miasta: 45 896 zł
Wkład partnera projektu: 24 829 zł
Termin realizacji:
Termin rozpoczęcia realizacji projektu: kwiecień 2014
Termin zakończenia realizacji projektu: wrzesień 2014
Szczegółowe informacje na temat projektu można znaleźć na stronie
Wydarzenia realizowane w ramach projektu obecne są na stronie:
http://www.wroclaw.pl/ulica-swidnicka
Kontakt: Barbara Bober-Kondrasiuk,
Email: barbara.bober-kondrasiuk@um.wroc.pl,
tel. 71 777 78 19, 602 662 423