Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Wrocławia w 2016 roku
Dofinansowano ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu
Umowa o dofinansowanie:
Umowa nr 258/D/OZ/WR/2016 z dnia 18 października 2016 r.
Cel projektu:
Głównym celem projektu jest poprawa jakości powietrza we Wrocławiu poprzez zmniejszenie stężenia pyłu azbestowego i jednocześnie zmniejszenie ryzyka zachorowań na choroby układu oddechowego.
Celem szczegółowym jest zorganizowanie usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Wrocławia. Prace polegające na usuwaniu azbestu wykonuje firma wyłoniona przez Gminę w postępowaniu przetargowym.
Przedmiot projektu:
Usunięcie z terenu miasta łącznie 80,349 ton wyrobów azbestowych.
Prace zrealizowano na łącznie 30 obiektach i nieruchomościach, w tym:
- 7 nieruchomościach Gminy Wrocław,
- 21 nieruchomościach osób fizycznych,
- 2 obiektach wspólnot mieszkaniowych.
Środki finansowe, wysokość dofinansowania:
- Całkowita wartość projektu: 43 388,46 PLN
- Kwota dofinansowania w formie dotacji z NFOŚiGW i WFOŚiGW we Wrocławiu: 36 880,19 PLN
Termin realizacji:
Zadanie zostało zrealizowane w terminie od 18.05.2016 r. do 15.09.2016 r.
Szczegółowe informacje na temat możliwości ubiegania się o dofinansowanie ze środków WFOŚiGW we Wrocławiu można znaleźć na stronie internetowej Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu http://www.fos.wroc.pl