Przebudowa ciągu ulic Kromera–Krzywoustego we Wrocławiu od pl. Kromera do ul. Brücknera
Nr projektu
Z/2.02/I/1.1.1/190/04
Opis:
Ulica Krzywoustego stanowi element jednego z najważniejszych ciągów komunikacyjnych Wrocławia, zachodniej części aglomeracji, a pośrednio także tranzytu z południowo-zachodniej części regionu. Zapewnia także obsługę komunikacyjną przyległej zabudowy mieszkalnej oraz licznie zlokalizowanych tutaj terenów inwestycyjnych i obiektów handlowo-usługowych (CH Korona).
Obecnie z powodu wysokiego natężęnia ruchu drogowego systematycznie pogarszają się warunki komunikacyjne. W godzinach szczytu występuja zatory drogowe, dodatkowo zwiększające uciążliwości komunikacyjne takie jak: hałas, drgania, podwyższony poziom spalin, co jest szczególnie uciążliwe dla mieszkańców miasta. Ze względu na ograniczoną przepustowość drogi występuje również wzrost zagrożenia bezpieczeństwa ruchu spowodowany miedzy innymi degradacją stanu technicznego drogi, powodowaną głównie przez ruch pojazdów ciężarowych.
Obecnie ul. Krzywoustego, o nawierzchni z kostki brukowej, znajduje się w bardzo złym stanie technicznym. Jak wykazały przeprowadzone analizy ta ważna dla układu transportowego miasta ulica jest w bardzo złym stanie technicznym, który przyczynia się do pogarszania stanu środowiska poprzez hałas, drgania przenoszone przez samochody, nadmierną emisje spalin powiększana dodatkowo przez brak płynności ruchu, co jest szczególnie uciążliwe dla mieszkańców miasta.
Korzyści dla mieszkańców:
- dzięki realizacji projektu zostanie w znacznym stopniu poprawiona przejezdnośc miasta z centrum w kierunku Warszawy,
- obniżenie poziomu hałasu i ograniczenie zanieczyszczeń,
- zwiększenie przepustowości drogi,
- poprawy parametrów technicznych drogi i dostosowanie jej do norm unijnych,
- zmniejszenie wypadkowości,
- poprawa funkcjonowania miejskiego systemu komunikacji publicznej,
- poprawa estetyk i krajobrau, projekt zakłada zrekompensowanie wycinek poprzez nowe nasadzenia drzew i krzewów,
- elementy pasa drogowego będą przystosowane dla poptrzeb osób niepełnosprawnych (obnizone krawężniki na przejściach dla pieszych, faktura i kolorystyka nawierzchni, itp.).
Środki finansowe, wysokość dofinansowania (zgodnie z umową o dofinansowanie/ ostatnim aneksem):
- Łączna wartość inwestycji – 23 514 339,58 PLN
- Kwota dofinansowania - 9 337 352,21 PLN
(56,63% wydatków kwalifikowanych w ramach Projektu)
Terminy realizacji (zgodnie z umową o dofinansowanie):
- Rozpoczęcie: II kwartał 2005
- Zakończenie: I kwartał 2007
Materiały informacyjne o inwestycji - plik do pobrania w formacie .pdf
Linki: