Przebudowa ul. Sienkiewicza we Wrocławiu (od ul. Sępa-Szarzyńskiego do ul. Bujwida)
Nr projektu:
Z/2.02/I/1.1.1/192/04
Opis:
Ulica Sienkiewicza stanowi fragment podstawowego układu komunikacyjnego miasta doprowadzającego ruch kołowy do drogi krajowej nr 8 w kierunku na Warszawę z centralnych rejonów miasta. Droga posiada istotne znaczenie dla mieszkańców Wrocławia prowadząc ruch międzydzielnicowy na kierunku wschód – zachód. Stanowi drogę dojazdową do terenów akademickich oraz sportowo-rekreacyjnych znajdujących się we wschodniej części Wrocławia (Park Szczytnicki, Stadion Olimpijski).
Ulica była w bardzo złym stanie technicznym i wymagała natychmiastowej przebudowy. Nawierzchnia ul. Sienkiewicza była zróżnicowana – kostka granitowa i masa bitumiczna na jezdni. Na chodnikach nawierzchnia bitumiczna, płyty chodnikowe, kamienne oraz obszary nieregularnej kostki kamiennej. Płytki chodnikowe były popękane i nierówne.
Zlokalizowanych 6 przystanków tramwajowych o bardzo złym stanie nawierzchni, nieodpowiadającym normom w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych.
Po remoncie ruch pojazdów odbywa się w obie strony po pasie dla samochodów i pasie wspólnym dla tramwajów i samochodów. Ponadto na skrzyżowaniu ulic Sienkiewicza i Górnickiego oraz Sienkiewicza i Piastowskiej zaprojektowano sygnalizację świetlną, która na osi ul. Sienkiewicza i ul. Piastowskiej obejmuje system śluzy sygnalizacyjnej oraz przystanki tramwajowe. Rozwiązanie takie uwarunkowane było szczupłością terenu, która nie pozwala na rozszerzenie pasa drogowego, stąd wprowadzenie zmian w geometrii drogi nastąpiło w niewielkim zakresie.
Korzyści dla mieszkańców:
- zwiększenie przepustowości ruchu kołowego, zmniejszenie wypadków i zwiększenie bezpieczeństwa podróżnych,
- usprawnienie funkcjonowania komunikacji miejskiej,
- przebudowa przyczyni się do ograniczenia zanieczyszczeń powietrza poprzez poprawę stanu nawierzchnio jezdni i zwiększenie płynności ruchu,
- zwiększenie komfortu mieszkańców, poprzez lepszą ochronę przed nadmiernym hałasem i zmniejszeniu emisji drgań,
- elementy pasa drogowego przystosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych, obniżone krawężniki a wprowadzenie zróżnicowanej faktury i kolorystyki nawierzchnia na peronach i ciągach pieszych służące zwiększeniu bezpieczeństwa.
Środki finansowe, wysokość dofinansowania:
- Łączna wartość inwestycji – 20 524 212,88 PLN
- Kwota dofinansowania - 10 842 297,15 PLN
(75% wydatków kwalifikowanych w ramach Projektu)
Terminy realizacji (zgodnie z umową o dofinansowanie):
- Rozpoczęcie: I kwartał 2005
- Zakończenie: II kwartał 2006
Materiały informacyjne o inwestycji - plik do pobrania w formacie .pdf
Wizualizacja 1, Wizualizacja 2 - Wizualizacje autorstwa Biprogeo Projekt Sp. z o.o.
Ostateczny kształt inwestycji może się w niektórych szczegółach różnić od tych pokazanych na wizualizacji.
Linki: