Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Przebudowa ul. Sienkiewicza we Wrocławiu (od ul. Sępa-Szarzyńskiego do ul. Bujwida)

 

Nr projektu:
Z/2.02/I/1.1.1/192/04

Opis:
Ulica Sienkiewicza stanowi fragment podstawowego układu komunikacyjnego miasta doprowadzającego ruch kołowy do drogi krajowej nr 8 w kierunku na Warszawę z centralnych rejonów miasta. Droga posiada istotne znaczenie dla mieszkańców Wrocławia prowadząc ruch międzydzielnicowy na kierunku wschód – zachód. Stanowi drogę dojazdową do terenów akademickich oraz sportowo-rekreacyjnych znajdujących się we wschodniej części Wrocławia (Park Szczytnicki, Stadion Olimpijski).
Ulica była w bardzo złym stanie technicznym i wymagała natychmiastowej przebudowy. Nawierzchnia ul. Sienkiewicza była zróżnicowana – kostka granitowa i masa bitumiczna na jezdni. Na chodnikach nawierzchnia bitumiczna, płyty chodnikowe, kamienne oraz obszary nieregularnej kostki kamiennej. Płytki chodnikowe były popękane i nierówne.
Zlokalizowanych 6 przystanków tramwajowych o bardzo złym stanie nawierzchni, nieodpowiadającym normom w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych.
Po remoncie ruch pojazdów odbywa się w obie strony po pasie dla samochodów i pasie wspólnym dla tramwajów i samochodów. Ponadto na skrzyżowaniu ulic Sienkiewicza i Górnickiego oraz Sienkiewicza i Piastowskiej zaprojektowano sygnalizację świetlną, która na osi ul. Sienkiewicza i ul. Piastowskiej obejmuje system śluzy sygnalizacyjnej oraz przystanki tramwajowe. Rozwiązanie takie uwarunkowane było szczupłością terenu, która nie pozwala na rozszerzenie pasa drogowego, stąd wprowadzenie zmian w geometrii drogi nastąpiło w niewielkim zakresie.

Korzyści dla mieszkańców:

  • zwiększenie przepustowości ruchu kołowego, zmniejszenie wypadków i zwiększenie bezpieczeństwa podróżnych,
  • usprawnienie funkcjonowania komunikacji miejskiej,
  • przebudowa przyczyni się do ograniczenia zanieczyszczeń powietrza poprzez poprawę stanu nawierzchnio jezdni i zwiększenie płynności ruchu,
  • zwiększenie komfortu mieszkańców, poprzez lepszą ochronę przed nadmiernym hałasem i zmniejszeniu emisji drgań,
  • elementy pasa drogowego przystosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych, obniżone krawężniki a wprowadzenie zróżnicowanej faktury i kolorystyki nawierzchnia na peronach i ciągach pieszych służące zwiększeniu bezpieczeństwa.

 

Środki finansowe, wysokość dofinansowania:

  • Łączna wartość inwestycji – 20 524 212,88 PLN
  • Kwota dofinansowania -  10 842 297,15 PLN
    (75% wydatków kwalifikowanych w ramach Projektu)

 

Terminy realizacji (zgodnie z umową o dofinansowanie):

  • Rozpoczęcie: I kwartał 2005
  • Zakończenie: II kwartał 2006

 

Materiały informacyjne o inwestycji - plik do pobrania w formacie .pdf

Wizualizacja 1, Wizualizacja 2 - Wizualizacje autorstwa Biprogeo Projekt Sp. z o.o.

Ostateczny kształt inwestycji może się w niektórych szczegółach różnić od tych pokazanych na wizualizacji.

Linki:

Powiadom znajomego