Przebudowa wiaduktu w ciągu obwodnicy śródmiejskiej we Wrocławiu – droga nr 347
Nr projektu:
Z/2.02/I/1.1.1/192/04
Opis:
Wiadukt i estakada będące przedmiotem projektu wybudowane zostały w latach 80. Obecnie stanowią podstawowy element południowego fragmentu Obwodnicy Śródmiejskiej Wrocławia, drogi która ma pełnić funkcję trasy głównej ruchu przyspieszonego. Trasa ta stanowi element umożliwiający stworzenie odsuniętego od zabytkowego centrum miasta korytarza transportowego doprowadzającego ruch drogowy do drogi krajowej nr 5 i Autostrady A4, jak również do południowych dzielnic miasta. Ponadto pod wiaduktem przebiega linia kolejowa PKP (magistrala E30 Niemcy–Ukraina). Obecnie obiekt ten nie spełnia w pełni swoich funkcji i z uwagi na zły stan techniczny oraz coraz większe natężenie ruchu drogowego, wymaga pilnego remontu. Z powodu pogarszającego się stanu technicznego, część wiaduktu jest wyłączona z ruchu drogowego.
Nawierzchnia wykonana jest z asfaltu i betonu asfaltowego, nie spełnia standardu w zakresie dopuszczalnego nacisku na oś. Widoczne są na niej liczne spękania i koleiny.
W ramach realizacji projektu zostaną podjęte następujące działania:
- remont wiaduktu drogowego nad torami kolejowymi w ciągu Al. Armii Krajowej,
- budowa pasa włączenia z ul. Krakowskiej a Al. Armii Krajowej,
- remont Al. Armii Krajowej na odcinku od ul. Tarnogajskiej do ul. Krakowskiej,
- przebudowe uzbrojenia podziemnego, odwodnienia i oświetlenia związaną z remontem wiaduktu, remontem fragmentu Al. Armii Krajowej oraz budowę pasa włączenia,
Elementy pasa drogowego będą przystosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych (obniżone krawężniki na przejściach dla pieszych, faktura i kolorystyka nawierzchni, itp.).
Korzyści dla mieszkańców:
- zmniejszenia uciążliwości wywołanej hałasem i wibracjami i spalinami,
- zwiększenie bezpieczeństwa poprzez zmniejszenie ilości wypadków drogowych,
- poprawa płynności ruchu drogowego przez to zwiększenie przepustowości i skrócenie czasu przejazdu,
- poprawa obsługi komunikacyjnej i zwiększenie komfortu podróżowania,
- poprawy parametrów technicznych wiaduktu oraz dostosowanie ich do norm unijnych,
- zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej terenów znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie wiaduktu,
Środki finansowe, wysokość dofinansowania (zgodnie z umową o dofinansowanie/ ostatnim aneksem):
- Łączna wartość inwestycji – 20 238 260,70 PLN
- Kwota dofinansowania – 12 384 464 11 PLN
(75% wydatków kwalifikowanych w ramach Projektu)
Terminy realizacji (zgodnie z umową o dofinansowanie):
- Rozpoczęcie: II kwartał 2005
- Zakończenie: I kwartał 2007
Materiały informacyjne o inwestycji - plik do pobrania w formacie .pdf
Linki: