Liderki i liderzy przedszkolnej edukacji cyfrowej
Źródło finansowania:
Krajowy Plan Odbudowy i Wzmacniania Odporności finansowany ze środków Instrumentu na Rzecz Odbudowy i Wzmacniania Odporności oraz Unii Europejskiej – NextGenerationEU
Komponent C: Transformacja cyfrowa
Reforma: C2.1: Zwiększenie skali zastosowań rozwiązań cyfrowych w sferze publicznej, gospodarce i społeczeństwie
Inwestycja C2.1.3: E-kompetencje,
Umowa o dofinansowanie nr KPOD.05.08-IW.06-0076/24 podpisana przez Stowarzyszenie „Robisz to”
Beneficjent:
Stowarzyszenie „Robisz to”, ul. Targowa 56, 03-733 Warszawa
Uczestnik projektu:
wrocławskie przedszkola, dla których organem prowadzącym jest Gmina Wrocław
Cel projektu:
Podniesienie kompetencji cyfrowych u nauczycieli i nauczycielek wychowania przedszkolnego wykorzystywanych w codziennej pracy w obszarze edukacji i wsparcia dzieci.
Działania w projekcie:
- szkolenia dla nauczycieli i nauczycielek edukacji przedszkolnej z zakresu:
- grafiki komputerowej (projektowanie wektorowe),
- technologii 3D,
- kodowania i myślenia komutacyjnego,
- podstawy cyberbezpieczeństwa i higieny cyfrowej.
Nauczyciele otrzymuję nielimitowany dostęp do mediateki dydaktycznej zawierającej m.in.: e-podręczniki, scenariusze i narzędzia do z pracy. Szkolenia przygotują do nowoczesnego i kreatywnego korzystania z technologii w codziennej pracy z dziećmi oraz ich rodzicami,
- mentoring/konsultacje w zakresie metod pracy z dziećmi z wykorzystaniem narzędzi ICT,
- możliwość otrzymania przez przedszkole grantu do wysokości 6 366 zł netto, który zostanie przeznaczony na zakupu cyfrowych materiałów dydaktycznych do przedszkoli,
Termin realizacji:
- Termin rozpoczęcia realizacji projektu: 1 października 2024 r.
- Termin zakończenia realizacji projektu: 14 maja 2025 r.
Efekty projektu:
Podniesienie umiejętności korzystania z narzędzi ICT w codziennej pracy z dziećmi
Odbiorcy projektu:
nauczyciele i nauczycielki wychowania przedszkolnego