Lista spraw, które można załatwić w Urzędzie zdalnie (https://bip.um.wroc.pl/artykul/888/44755/co-mozna-zalatwic-w-urzedzie-zdalnie)


Remont w COM i przy ul. G. Zapolskiej 4

W związku z remontem w Centrum Obsługi Mieszkańca I przy ul. G. Zapolskiej 4, od 26 czerwca 2023 roku do odwołania, z użytkowania  wyłączona będzie sala rejestracji pojazdów S2.

Odbiór dowodów rejestracyjnych, wtórników tablic rejestracyjnych oraz dodatkowych tablic rejestracyjnych dla wniosków złożonych do 23 czerwca br. w COM I do  odbywać się będzie na sali S3 przy stanowiskach 17 i 18.

Na czas remontu sprawy związane z rejestracją pojazdów dla osób fizycznych będzie można załatwiać w:

  • Centrum Obsługi Mieszkańca VI w CH Magnolia Park przy  ul. Legnickiej 58, od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 - 18.00  a w soboty w godz.  9.00 -16.00
  • Centrum Obsługi Mieszkańca II przy pl. Nowy Targ 1-8, od poniedziałku do piątku w godz. w godz. 8.00 - 15.15
  • Centrum Obsługi Mieszkańca IV przy al. M. Kromera 44, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 15.15
  • Centrum Obsługi Mieszkańca II przy ul. G. Zapolskiej 4  (sala S1 stanowiska 4,5,6), od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 -15.15
  • Punkcie Rejestracji Pojazdów przy al. Karkonoskiej 45, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 15.15

Rejestracja pojazdów dla podmiotów prawnych odbywa się bez zmian w COM III przy ul. Bogusławskiego 10 od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 15.15


Obsługa Klientów odbywa się w punktach obsługi mieszkańców (https://bip.um.wroc.pl/artykuly/192/punkty-obslugi-mieszkancow)


Zasady i godziny przyjmowania Klientów w USC  (https://bip.um.wroc.pl/artykul/888/45111/zasady-i-godziny-przyjmowania-klientow-w-usc)

Wszelkie należności wobec Gminy Wrocław można wpłacać bez prowizji we wszystkich oddziałach PKO BP w granicach administracyjnych Wrocławia.

Centrum Obsługi Podatnika obsługuje  klientów telefonicznie i drogą elektroniczną, zgodnie z przedstawioną informacją (https://bip.um.wroc.pl/artykul/888/44729/wykaz-spraw-ktore-mozna-zalatwic-przez-epuap-w-wydziale-podatkow-i-oplat)

Obsługa kancelaryjna (możliwość bezpośredniego złożenia dokumentów) jest prowadzona w godzinach od 7.45.00 do 15.45, w obiektach przy

  • pl. Nowy Targ 1-8
    parter, pok.5 
    faks +48 71 777 86 55
    e-mail: kum@um.wroc.pl
  • ul. G. Zapolskiej 4
    parter, sala nr 4, stanowiska 6 i 7
    faks  +48 71 777 86 22
  • al. M.  Kromera 44
    parter, sala COM, pok 31
    faks  +48 71 777 92 19
  • ul. Hubska 8-16
    parter, sala nr 1, stanowisko 1

Cały czas działa również Centrum Wsparcia Przedsiębiorców. Przedsiębiorcy mogą zasięgnąć informacji oraz złożyć wniosek w zakresie ulg, ujętych w ramach Wrocławskiego Pakietu Pomocowego. Od poniedziałku do piątku, w godzinach 7:45-15:45, urzędnicy i eksperci czekają na przedsiębiorców pod numerami telefonów: 71 777 72 87, 71 777 73 10, 71 777 74 26.

Uruchomione są także 2 dedykowane adresy mailowe:


Korespondencję do Urzędu możnawysłąc poczta tradycyjną lub za pośrednictwem platformy ePUAP.

Wykaz spraw, które można załatwić przez ePUAP w Wydziale Podatków i Opłat (https://bip.um.wroc.pl/artykul/888/44729/wykaz-spraw-ktore-mozna-zalatwic-przez-epuap-w-wydziale-podatkow-i-oplat)

Wykaz usług i elektronicznych wzorów dokumentów udostępnianych przez Urząd Miejski Wrocławia na ePUAPie  (https://bip.um.wroc.pl/artykul/239/3183/wykaz-uslug-i-elektronicznych-wzorow-dokumentow-udostepnianych-przez-urzad-miejski-wroclawia-na-epuapie)

Katalog spraw załatwianych w Urzędzie za pomocą platformy ePUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/umwroclaw)

Do Państwa dyspozycji pozostaje również: