Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Spraw Obywatelskich
Dział Postępowań Administracyjnych w sprawie Rejestracji Pojazdów
ul. G. Zapolskiej 4
2 piętro, pokój 210

godziny pracy działu od poniedziałku – do piątku 7:45-15:45

godziny składania wniosków od 8:00- do 15:15

Informacja działu:
tel. + 48 71 777 77 77
tel. + 48 71 777 84 15
tel. + 48 71 777 85 28
tel. + 48 71 777 74 23


Godziny pracy działu :
  od poniedziałku – piątku 7:45-15:45,

Godziny składani wniosków: od poniedziałku – piątku 8:00-15:15

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

  • właściciel pojazdu
  • pełnomocnik
     

Opłaty:

  • opłata komunikacyjna za czasowe wycofanie pojazdu z ruchu na okres od 2 do 24 miesięcy.  Opłatę Komunikacyjną można uiścić bezgotówkowo  na konto Gminy Wrocław w PKO BANK POLSKI S.A.  nr konta 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452 lub wpłacić  w Punktach Obsługi Bankowej.
  • opłata skarbowa za złożenie w organie administracji publicznej dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz od jego odpisu, wpisu lub kopii - 17,00 zł. Opłatę skarbową można uiścić bezgotówkowo  na konto Gminy Wrocław w PKO BP S.A. nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 lub wpłacić  w Punktach Obsługi Bankowej.

Zwolnienie z opłaty skarbowej przysługuje wtedy, gdy pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu (matce, ojcu, babci, dziadkowi), zstępnemu (synowi, córce, wnukowi, wnuczce) lub rodzeństwu.


Tryb odwoławczy:
Stronie przysługuje prawo do wniesienia odwołania od niniejszej decyzji, w terminie czternastu dni od dnia doręczenia decyzji, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia.


Podstawa prawna:

  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2004r. w sprawie czasowego wycofania pojazdów z ruchu (Dz.U. z 2004 poz. 285)
  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym. (t.j. Dz. U.z 2018 poz.1990 ).

 

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek,
  • dowód rejestracyjny,
  • karta pojazdu, jeśli została wydana,
  • pełnomocnictwo, jeżeli sprawę załatwia osoba upoważniona przez właściciela,
  • dokument tożsamości: dowód osobisty lub paszport,
  • tablice rejestracyjne pojazdu,
  • dowód własności w oryginale,
  • potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej za załączone pełnomocnictwo,
  • potwierdzenie dokonania opłaty komunikacyjnej za czasowe wycofanie pojazdu z ruchu.


Załączniki:

Wycofanie pojazdu z ruchu lub skrócenie wycofania
Pełnomocnictwo zwykłe
Klauzula informacyjna RODO