Wypis i wyrys z obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | zagospodarowanie przestrzenne |
---|---|
E - usługa | tak |
Komórka odpowiedzialna | Wydział Planowania Przestrzennego |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wniosek można złożyć:
- elektronicznie za pośrednictwem e-usługi Wypis i wyrys z obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
(https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/1?w=WPL) - elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal),
- w formie papierowej nadać na poczcie lub złożyć
- w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków
pl. Nowy Targ 1-8, parter, sala 1a i 1b, stanowisko 1, 2, 3 i 4. - w sekretariacie Wydziału Planowania Przestrzennego
ul. Świdnicka 53, IV piętro, pok. 404 - w Kancelarii Ogólnej UMW
pl. Nowy Targ 1-8, parter, pok.5 - w Fili Kancelarii UMW
ul. G. Zapolskiej 4, parter, sala nr 4, stanowiska 6 i 7
- w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Każdy ma prawo wglądu do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
Godziny przyjmowania klientów:
- przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów
od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:15.
Obowiązujące miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego oraz informacje o uchwałach Rady Miejskiej Wrocławia w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego umieszczone są w Bazie Aktów Własnych Urzędu Miejskiego Wrocławia https://baw.um.wroc.pl/ a także w Systemie informacji Przestrzennej Wrocławia (http://gis.um.wroc.pl/imap/?gpmap=gp7)
Informacja na temat ustaleń Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Wrocławia (http://geoportal.wroclaw.pl/www/mapa-studium.shtml) oraz planów zagospodarowania przestrzennego będących w trakcie opracowania – w Wydziale Planowania Przestrzennego.
Informacje o adresie geodezyjnym terenu można uzyskać w Zarządzie Geodezji Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu (http://www.zgkikm.wroc.pl/) przy al. M. Kromera 44.
Kopię mapy zasadniczej, w przypadku konieczności, dla obszaru objętego wnioskiem oraz informacje o adresie geodezyjnym inwestycji można uzyskać w Zarządzie Geodezji Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu (http://www.zgkikm.wroc.pl/ )przy al. M. Kromera 44.
Nie wydaje się wypisów i wyrysów z planów, które straciły ważność. Można wystąpić z wnioskiem o udostępnienie planu oraz wydanie uwierzytelnionych kopii dokumentów do Wydziału Architektury i Zabytków (formularz W4 dostępny na stronie https://bip.um.wroc.pl//artykul/100/8827/name) lub o wydanie zaświadczenia o ustaleniach nie obowiązującego planu (formularz W1dostępny na stronie https://bip.um.wroc.pl//artykul/100/8827/name ).
Nie wydaje się zaświadczeń o przeznaczeniu terenu.
Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Uzupełnienia wniosku można dokonać elektronicznie za pośrednictwem e-usługi Uzupełnienie wniosku (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/18?w=WPL) lub w formie papierowej zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/66624/uzupelnienie-wniosku)
Wycofać wniosek można elektronicznie za pośrednictwem e-usługi Wycofanie wniosku (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/17?w=WPL) lub w formie papierowej zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/66625/wycofanie-wniosku)
Sprawdzenie czy na danym obszarze obowiązuje plan zagospodarowania przestrzennego (http://geoportal.wroclaw.pl/www/mapa-wyszuk-mpzp.shtml)- na stronie internetowej Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Wpłata należnej opłaty skarbowej (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/327/8799).
Opłaty:
Wysokość opłaty skarbowej zależna jest od ilości stron formatu A4 wchodzących w skład wypisu i wyrysu.
Do wniosku o wypis i wyrys należy dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej minimum 70 zł.
Opłata ostatecznie obliczona przy odbiorze nie może przekroczyć 250 zł.
Wysokość opłaty skarbowej wynosi:
- za pełnomocnictwo - 17 zł
Wpłaty opłaty skarbowej na rachunek bankowy Gminy Wrocław PKO BP SA nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 można dokonać we wszystkich oddziałach Banku PKO BP w granicach miasta Wrocławia bez prowizji.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Elektronicznie za pośrednictwem e-usługi Status sprawy (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/1?goToSearch=true&w=WPL)
Wniosek złożony z kompletem danych załatwiany jest średnio w ciągu 2 tygodni, maksymalnie - w ciągu 1 miesiąca.
Na pisemne żądanie wnioskodawcy istnieje możliwość osobistego odbioru dokumentów w okresie do 3 dni po ich zarejestrowaniu.
Osobisty odbiór dokumentów wyłącznie w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.
Po tym terminie dokumenty będę przekazywane drogą pocztową na adres wskazany we wniosku.
Informacja o aktualnym etapie załatwiania sprawy: tel. +48 71 777 72 51.
Tryb odwoławczy:
Zażalenie można złożyć:
- elektronicznie korzystając z e-usługi Zażalenia na postanowienie (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/16?w=WPL),
- elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal) wybierając odpowiedni rodzaj pisma, w tym przypadku będzie to „pismo ogólne",
- w formie papierowej w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków, lub sekretariacie Wydziału Planowania Przestrzennego, lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego, lub nadać na poczcie zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/66636/zazalenie-na-postanowienie).
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. O planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej.
Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:
- wniosek Wniosek o wydanie wypisu i wyrysu wraz z załącznikami:
- mapa obejmująca obszar objęty wnioskiem;
- pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu wnioskodawcy;
- dowód zapłaty opłaty skarbowej.
Druk dostępny jest również w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.