Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Architektury i Zabytków
Centrum Obsługi Mieszkańca
pl. Nowy Targ 1-8

  • Informacja pisemna - przyjmowanie wniosków i podań oraz wydawanie dokumentów:
    parter, sala 1a i 1b  stanowisko 1, 2, 3 i 4.

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:

Każdy ma prawo wglądu do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

Godziny przyjmowania klientów:

  • przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów - od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:15.

Uwagi:

Informacja na temat ustaleń Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Wrocławia (https://bip.um.wroc.pl/contents/195) oraz planów zagospodarowania przestrzennego będących w trakcie opracowania – w Wydziale Planowania Przestrzennego.

Informacja o istnieniu planu lub przystąpieniu do sporządzania go na danym obszarze,  z podaniem numeru planu oraz numeru uchwały o jego uchwaleniu zawarta jest w Systemie Informacji Przestrzennej Wrocławia (http://gis.um.wroc.pl/imap/?gpmap=gp7).

W przypadku żądania wydania zaświadczenia potwierdzającego fakt, że na określonych działkach obowiązuje lub jest brak planu zagospodarowania przestrzennego, można wystąpić z wnioskiem - formularz WAZ-T2

Wnioski dostępne na stronie:  https://bip.um.wroc.pl/artykul/100/8827/obowiazujace-wzory-drukow-w-formacie-rtf-w-wydziale-architektury-i-zabytkow 

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

Wpłata należnej opłaty skarbowej (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/327/8799) 

Opłaty:

Informacja o miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego jest bezpłatna.
Wysokość opłaty skarbowej w przypadku żądania zaświadczenia wynosi:

  • za każdy egzemplarz  zaświadczenia - 17 zł
  • za pełnomocnictwo - 17 zł

Wpłaty opłaty skarbowej na rachunek bankowy Gminy Wrocław PKO BP SA nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 można dokonać we wszystkich oddziałach Banku PKO BP w granicach miasta Wrocławia bez prowizji.

Dla pełnomocnictwa w formie elektronicznej złożonego za pośrednictwem systemu teleinformatycznego organem podatkowym właściwym w sprawach opłaty skarbowej jest wójt (burmistrz, prezydent miasta) właściwy ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy, a w przypadku udzielenia pełnomocnictwa lub prokury przez więcej niż jednego mocodawcę w jednym dokumencie - właściwy ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy wskazanego w tym dokumencie jako pierwszy, który ma miejsce zamieszkania albo siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (art.12 ust.2 pkt 3 ustawy o opłacie skarbowej).

Termin i sposób załatwienia sprawy:

  • odpowiedź pisemna - do 2 tygodni

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 6 września 2001 r. O dostępie do informacji publicznej.
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

Dane identyfikacyjne terenu - adres lub  oznaczenie geodezyjne terenu - nazwa obrębu, numer arkusza mapy, numer działki lub fragment mapy.



Załączniki: