Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Spraw Obywatelskich
Dział Rejestracji Pojazdów
Sekretariat:
tel. + 48 71 777 77 37
fax + 48 71 777 78 16

  • COM I
    ul. G. Zapolskiej 4
    parter, okienka od 1  do 21
  • COM II
    pl. Nowy Targ 1-8
    parter, okienka od 8 do 13
  • COM IV
    al. M. Kromera 44
    parter, 3 stanowiska obsługiwane przez grupę R
  • al. Karkonoska 45
    punkt rejestracyjny Działu – CM Polmozbyt.

Informacja działu:
tel. + 48 71 777 77 77

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Wymagane jest osobiste stawiennictwo właściciela/właścicieli w celu złożenia stosownego oświadczenia. Oświadczenie składa się bezpośrednio przy okienku w obecności pracownika.

Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I, COM II
    poniedziałek 8:00–17:15
    wtorek 8:00–17:15
    środa 8:00–17:15
    czwartek 8:00–17:15
    piątek 8:00–17:15
  • COM IV
    poniedziałek 8:00—15:15
    wtorek 8:00—15:15
    środa 8:00—15:15
    czwartek 8:00—15:15
    piątek 8:00—15:15
  • al. Karkonoska 45 (punkt rejestracyjny Działu – CM Polmozbyt)
    poniedziałek 8:00—15:00
    wtorek 8:00—15:00
    środa 8:00—15:00
    czwartek 8:00—15:00
    piątek 8:00—15:00

 

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Istnieje możliwość zarejestrowania wizyty przez internet na stronie Rezerwacji wizyt

Opłaty:
Opłata skarbowa za:

  • wydanie decyzji o wyrejestrowaniu pojazdu - 10 zł
  • pełnomocnictwo - 17zł. ( poza osobami zwolnionymi zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej)

Opłat można dokonywać na konto: PKO BANK POLSKI S.A. nr konta  82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 

Uwaga!
W punkcie przy al.Karkonoskiej 45 wpłat można dokonywać tylko przy użyciu karty płatniczej

Tryb odwoławczy:
Przysługuje tryb odwoławczy do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu, za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r.Prawo o ruchu drogowym. Dz. U. Nr 108 poz. 908 ze zm
  • Ustawa z 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego Dz. U. Nr 98 poz. 1071 ze zm


Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

  • wniosek właściciela o wyrejestrowanie pojazdu
  • dowód rejestracyjny pojazdu
  • karta pojazdu, jeżeli była wydana
  • zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży pojazdu albo postanowienie o umorzeniu dochodzenia w sprawie kradzieży pojazdu wystawione przez właściwy organ
  • dowód osobisty lub paszport z potwierdzeniem zameldowania – w przypadku osób fizycznych
  • imienne pełnomocnictwo w przypadku gdy wnioskuje pełnomocnik,
  • polisa OC – zgodnie z zapisem art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 22 maja 2003r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. 2003, Nr 124, poz. 1152), posiadacz pojazdu jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu, z wyjątkiem pojazdów historycznych, ale nie później niż z chwilą wprowadzenia pojazdu do ruchu. Przepisy w/w ustawy, tj. art. 84, 86 i 87 stanowią o tym, że na organach właściwych do rejestracji pojazdów  ciąży obowiązek przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku  zawarcia umowy ubezpieczenia OC, a jeżeli osoba kontrolowana nie okaże takiego dokumentu, to organ rejestrujący zawiadamia o tym Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny w terminie 14 dni od dnia przeprowadzenia lub zakończenia kontroli

Właściciel pojazdu składa stosowne oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.