Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wniosek można złożyć:

  • elektronicznie za pośrednictwem e-usługi Wycofanie wniosku
    (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/1w=WPL)
  • elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal),
  • w formie papierowej w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków, lub sekretariacie Wydziału Planowania Przestrzennego, lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego, lub nadać na poczcie

Wydział Planowania Przestrzennego (https://bip.um.wroc.pl/artykul/203/3066/wydzial-planowania-przestrzennego)
Centrum Obsługi Mieszkańca 
pl. Nowy Targ 1-8

  • przyjmowanie wniosków i podań oraz wydawanie dokumentów:
    parter, sala 1a i 1b  stanowisko 1, 2, 3 i 4.

Filia Kancelarii UMW
ul. G. Zapolskiej 4

  • przyjmowanie wniosków i podań:
    parter, sala 4 stanowisko 6 i 7

Sekretariat Wydziału Planowania Przestrzennego
ul. Świdnicka 53  

  • przyjmowanie wniosków i podań: 
    IV piętro, pok. 404

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Wnioskodawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna, państwowa i samorządowa jednostka organizacyjna oraz organizacja społeczna.

Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna. Wnioskodawca musi określić cel jakiemu ma służyć zaświadczenie potwierdzające fakt.

Godziny przyjmowania klientów:

przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów - od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:15.

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

Wpłata należnej opłaty skarbowej (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/327/8799)

Opłaty:

Wysokość opłaty skarbowej wynosi:

  • za każdy egzemplarz  zaświadczenia - 17 zł
  • za pełnomocnictwo - 17 zł

Wpłaty opłaty skarbowej na rachunek bankowy Gminy Wrocław PKO BP SA nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 można dokonać we wszystkich oddziałach Banku PKO BP w granicach miasta Wrocławia bez prowizji.

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Prawidłowo wypełniony wniosek  załatwiany jest w terminie 7 dni, maksymalnie - 14 dni.

Na pisemne żądanie wnioskodawcy istnieje możliwość osobistego odbioru dokumentów w okresie do 3 dni po ich zarejestrowaniu. 
Po tym terminie dokumenty będę przekazywane drogą pocztową na adres wskazany we wniosku.

Informacja o aktualnym etapie załatwiania sprawy tel.  +48 71 777 77 80 58

Tryb odwoławczy:

Wnioskodawcy przysługuje zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia potwierdzającego fakty lub stan prawny, które powinno być złożone  w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego, lub nadane na poczcie w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia  i adresowane  "Do organu II instancji wskazanego w postanowieniu, za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia".

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

  • wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego fakty lub stan prawny wynikający z posiadanych dokumentów i danych wraz z załącznikami:
    • pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu wnioskodawcy
    • dowód zapłaty opłaty skarbowej.

W przypadku wniosku składanego przez osobę prawną proszę podać numer z „Rejestru Przedsiębiorców” Krajowego Rejestru Sądowego.
Druki dostępne są również w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.



Załączniki:

Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego fakty lub stan prawny wynikający z posiadanych dokumentów i danych - druk Z24
Wycofanie wniosku - druk W
Uzupełnienie wniosku - druk U