Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Spraw Obywatelskich
ul. G. Zapolskiej 4
sekretariat,  2 piętro, pokój 244

godziny pracy od poniedziałku –  do piątku 7:45-15:45,

COM II
pl. Nowy Targ 1-8
parter, sekretariat rejestracji pojazdów, pokój nr 14 do godziny  15:15;

po godzinie 15:15 wnioski można składać w punkcie informacyjnym rejestracji pojazdów, bez pobierania numerków,

Informacja działu:
tel. + 48 71 777 77 77
tel. + 48 71 777 76 79
tel. + 48 71 777 79 10

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

  • właściciel pojazdu, który złożył wniosek o rejestrację pojazdu w tutejszym organie rejestrującym,
  • pełnomocnik,
     

Opłaty:

  • opłata skarbowa za złożenie w organie administracji publicznej dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz od jego odpisu, wpisu lub kopii - 17,00 zł. Opłatę skarbową można uiścić bezgotówkowo  na konto Gminy Wrocław w PKO BP S.A. nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 lub wpłacić  w Punktach Obsługi Bankowej.

Zwolnienie z opłaty skarbowej przysługuje wtedy, gdy pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu (matce, ojcu, babci, dziadkowi), zstępnemu (synowi, córce, wnukowi, wnuczce) lub rodzeństwu.

Tryb odwoławczy:
Stronie przysługuje prawo do wniesienia odwołania od niniejszej decyzji, w terminie czternastu dni od dnia doręczenia decyzji, do Samorządowego 

Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia.

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. z 2018 poz. 2096),

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek,
  • pełnomocnictwo, jeżeli sprawę załatwia osoba upoważniona przez właściciela,
  • dokument tożsamości: dowód osobisty lub paszport,
  • dowód wpłaty wymaganej opłaty skarbowej.


Załączniki:

Wniosek o umorzenie postępowania w sprawie o rejestrację
Pełnomocnictwo zwykłe
Klauzula informacyjna RODO