Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Złożenie wniosku:

  • Kancelaria Ogólna UMW
    pl. Nowy Targ 1-8
    parter, pokój 5
  • Filia Kancelarii UMW
    ul. G. Zapolskiej 4
    parter, sala nr 4, stanowisko 6,7
  • COP
    ul. Kotlarska 41
  • COM II
    pl. Nowy Targ 1-8
    stanowisko 13
  • COM I
    ul. G. Zapolskiej 4
    sala nr 3, stanowisko 18, 19
  • Sekretariat WZN
    ul. Kotlarska 41
    I piętro, pokój 101


Rozpatrywanie wniosków:
Wydział Zarządzania Należnościami
Dział Ulg
ul. Kotlarska 41
faks +48 71 777 70 98

  • I piętro, pokój 107
    tel. 71 777 73 16, 71 777 81 94
  • I piętro, pokój 108
    tel. 71 777 73 14, 71 777 81 18, 71 777 85 22
  • I piętro, pokój 109
    tel. 71 777 71 98, 71 777 74 53, 71 777 72 12, 71 777 71 39
  • IV piętro, pokój 110, 
    tel. 71 777 94 36, 71 777 80 57


Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

  • osoba fizyczna
  • osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą
  • osoba prawna
  • jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej



Godziny przyjmowania klientów:

  • Kancelaria, WZN, Dział Ulg
    poniedziałek 7:45—15:45
    wtorek 7:45—15:45
    środa 7:45—15:45
    czwartek 7:45—15:45
    piątek 7:45—15:45
  • COM I, COM II, COP
    poniedziałek 8:00–17:15
    wtorek 8:00–17:15
    środa 8:00–15:15
    czwartek 8:00–17:15
    piątek 8:00–17:15

 

Uwagi:
Udzielanie ulg na wniosek dłużnika możliwe jest w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem dłużnika lub interesem publicznym i podejmowane jest w ramach uznania administracyjnego.

Udzielanie ulg w spłacie należności cywilnoprawnych przypadających Gminie Wrocław  z tytułu:

  • opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste nieruchomości gruntowej,
  • przekształcenia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej w prawo własności,
  • najmu i dzierżawy nieruchomości Gminy,
  • bezumownego korzystania z gruntu Gminy,
  • użytkowania nieruchomości Gminy,
  • ustanowienia trwałego zarządu,
  • spłaty ceny nieruchomości nabytej od Gminy w ratach.

Rodzaje ulg o jakie można się ubiegać:

  • umorzenie w całości albo w części należności
  • odroczenie terminu spłaty należności
  • rozłożenie na raty spłaty należności
  • ustalenie innego terminu zapłaty,  nie przekraczającego danego roku kalendarzowego na wniosek użytkownika wieczystego złożony nie później niż 14 dni przed upływem terminu płatności


Udzielanie ulg w spłacie zobowiązań odbywa się w zgodzie z prawem Unii Europejskiej. Dział Ulg na wniosek podatnika będącego przedsiębiorcą może udzielać ulg w spłacie zobowiązań, które stanowią pomoc de minimis (de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie) – bez konieczności notyfikacji Komisji Europejskiej, w zakresie i na zasadach określonych w bezpośrednio obowiązujących aktach prawa wspólnotowego dotyczących pomocy w ramach zasady de minimis.

Opłaty:
Bez opłat

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Sprawy z wniosków o udzielanie ulg załatwiane są bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.

Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje

Podstawa prawna:

 

Wymagane wnioski i dokumenty:

I. W przypadku ubiegania się o ulgę przez osobę fizyczną, która nie jest przedsiębiorcą do wniosku należy dołączyć:

  • opis aktualnej sytuacji finansowej i rodzinnej dłużnika wraz z dokumentami potwierdzającymi wiarygodność przedstawionych informacji; w tym celu należy wypełnić druk „oświadczenia o stanie majątkowym”, który można pobrać osobiście  w Dziale Ulg lub z pliku umieszczonego w części „załączniki”
  • zaświadczenia o dochodach własnych i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym (odpowiednio: aktualne zaświadczenie z zakładu pracy, odcinek renty/emerytury, decyzja o przyznaniu zasiłku dla bezrobotnych i inne)
  • kopie rachunków opłat eksploatacyjnych  za mieszkanie lub inny zajmowany lokal, orzeczenia o przyznanej pomocy materialnej  z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej;
  • opis innych posiadanych zaległości
  • dowody potwierdzające argumenty zawarte we wniosku, a mające wpływ na rozpatrzenie sprawy

II. W przypadku ubiegania się o ulgę przez osobę fizyczną, która jest przedsiębiorcą,  oprócz informacji wyżej wskazanych do wniosku należy dołączyć:

  • wypełniony formularz oświadczenia podmiotu o prowadzonej działalności gospodarczej, który można pobrać z pliku umieszczonego w części „załączniki”
  • zeznania o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) i informacje finansowe  za okres 3 ostatnich lat podatkowych, sporządzonych zgodnie z przepisami o rachunkowości w oparciu o przyjętą formę rozliczenia dochodów
  • wykaz należności oraz zobowiązań publiczno- i cywilnoprawnych wraz ze sposobem ich realizacji

W przypadku ubiegania się o pomoc de minimis zgodnie z art. 37 ust. 1 ustawy z dnia 30.04.2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (tj. Dz. U.z 2007 r. Nr 59, poz. 404 ze zm.), podmiot ubiegający się o pomoc de minimis zobowiązany jest do przedstawienia wraz z wnioskiem  o udzielenie pomocy:

  • wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, otrzymanych w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
  • informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis, dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis. Powyższe informacje przekazuje się na formularzu informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, którego wzór określa załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis,
  •  wypełnione oświadczenie o otrzymaniu /nieotrzymaniu pomocy de minimis, które można pobrać z pliku umieszczonego w części „załączniki”.

W przypadku ubiegania się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie zgodnie z art. 37 ust. 2 ustawy z dnia 30.04.2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (tj. Dz. U.               z 2007 r. Nr 59, poz. 404 ze zm.), podmiot ubiegający się o pomoc de minimis zobowiązany jest do przedstawienia wraz z wnioskiem  o udzielenie pomocy:

  • wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, otrzymanych     w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz  w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie otrzymanej   w tym okresie, albo oświadczenia  o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie
  • informacji wynikającej z Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r.  w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o  pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. z 2010 r. Nr 121, poz. 810)
  • wypełnione oświadczenie Wnioskodawcy w zakresie ustalenia powiązań z innymi przedsiębiorstwami, które można pobrać  z pliku umieszczonego w części „załączniki”
  • wypełnioną informację o łączeniu, przejęciu lub powstaniu Wnioskodawcy w wyniku podziału, którą można pobrać z pliku umieszczonego w części „załączniki”
  • wypełnione oświadczenie o otrzymaniu /nieotrzymaniu pomocy de minimis, które można pobrać z pliku umieszczonego w części „załączniki”

III. W przypadku ubiegania się o ulgę przez osobę prawną lub jednostkę organizacyjną  nieposiadającą osobowości prawnej do wniosku należy dołączyć:

  • szczegółowy opis okoliczności powstania zaległości
  • informacje dotyczące sytuacji ekonomicznej wnioskodawcy, w tym sprawozdanie finansowe (bilans, rachunek zysków i strat oraz informacja dodatkowa) za okres 3 lat obrotowych, w przypadku podmiotów zobowiązanych do ich sporządzania zgodnie  z ustawą z dnia 29.09.1994 r. o rachunkowości (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 330 ze zm.) lub inne sprawozdanie o przychodach, kosztach i wyniku finansowym
  • informacje na temat wyniku finansowego uzyskanego w okresie bieżącego roku – do dnia złożenia wniosku (np. wstępna wersja bilansu, rachunków zysków i strat)
  • plan przychodów i wydatków na dany rok podatkowy
  • wykaz należności oraz zobowiązań publiczno- i cywilnoprawnych wraz ze sposobem ich realizacji
  • dowody potwierdzające argumenty zawarte we wniosku, a mające wpływ  na rozpatrzenie sprawy
  • wypełniony formularz oświadczenia podmiotu o prowadzonej działalności gospodarczej, który można pobrać z pliku umieszczonego w części „załączniki”

W przypadku ubiegania się o pomoc de minimis (de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie) zgodnie z art. 37 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 30.04.2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (tj. Dz. U.  z 2007 r. Nr 59, poz. 404 ze zm.), podmiot ubiegający się o pomoc de minimis zobowiązany jest do przedstawienia wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy informacji i załączników, o których mowa powyżej w części II.



Załączniki:

Formularz oświadczenia podmiotu o prowadzonej działalności gospodarczej
Załącznik do rozporządzenia w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis
Oświadczenie Wnioskodawcy w zakresie ustalenia powiązań z innymi przedsiębiorstwami;
Informacja o łączeniu, przejęciu lub powstaniu Wnioskodawcy w wyniku podziału
Oświadczenie o otrzymaniu pomocy de minimis
Oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis
Oświadczenie o otrzymaniu pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie
Oświadczenie o nie otrzymaniu pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie
Informacja wynikająca z rozporządzenia w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie