W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Informacje o zasadach i godzinach obsługi Klientów.

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP 

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670
Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Przekształcenie wieczystego użytkowania w prawo własności na działkach zabudowanych zespołami garażowymi

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy nieruchomości
Komórka odpowiedzialna Wydział Nabywania i Sprzedaży Nieruchomości
Informacja

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Nabywania i Sprzedaży Nieruchomości
Kancelaria Wydziału Nabywania i Sprzedaży Nieruchomości
ul. Zapolskiej 4
Dział Przekształceń Własnościowych  

Informacja:
Telefony: +48 71 777 86 74, 777 79 00

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:

Osoby fizyczne i prawne, będące właścicielami lokali, których udział w nieruchomości wspólnej obejmuje prawo użytkowania wieczystego oraz ich następcy prawni.

Do wszczęcia postępowania niezbędne jest wystąpienie z żądaniem przez współużytkowników wieczystych, których suma udziałów wynosi co najmniej połowę.

Godziny przyjmowania klientów:

poniedziałek - piątek 7:45 – 15:45

Uwagi:

Prawo współużytkowania wieczystego ustanowione na danej nieruchomości przekształcane jest w całości w prawo współwłasności (a nie poszczególne w nim udziały).

Do wszczęcia postępowania wystarczy złożenie wniosków przez użytkowników wieczystych, których suma udziałów wynosi co najmniej połowę - przy braku sprzeciwu pozostałych.

Wydłużenie procedury może nastąpić np. z powodu śmierci jednej ze stron postępowania.

Opłaty:

  • opłata skarbowa za wydanie decyzji w sprawie przekształcenia - 10 zł
Opłata  jest pobierana od wydania decyzji dot. całego gruntu.Wniosek nie podlega opłacie skarbowej.

Opłata  jest pobierana w momencie złożenia wniosków o przekształcenie.

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Nie później niż w ciągu miesiąca. W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Do terminów wyżej określonych nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

Tryb odwoławczy:

Odwołanie od decyzji administracyjnej przysługuje stronom postępowania w terminie 14 dni licząc od dnia doręczenia.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości.

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek o przekształcenie,
  • odpis z księgi wieczystej urządzonej dla lokalu/garażu z którym związany jest udział w prawie użytkowania wieczystego,
  • dokumenty potwierdzające stan prawny (umowa sprzedaży, darowizny, zamiany postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku itp.).

Załączniki

Wniosek doc, 50 kB

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego