W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Uwaga! - zmiana godzin i zakresu obsługi Klientów UMW.
Przed wizytą w Urzędzie prosimy zapoznać się z informacją  zamieszczoną na stronie: Organizacja pracy Urzędu.

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP 

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670
Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Akt zgonu – sporządzenie aktu zgonu

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy akta stanu cywilnego
Komórka odpowiedzialna Urząd Stanu Cywilnego
Informacja

Treść

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Rejestracja zgonu osoby następuje w urzędzie stanu cywilnego na terenie działania którego miał miejsce fakt zgonu.   

Rejestracja zgonu osoby zmarłej we Wrocławiu:
Urząd Stanu Cywilnego
Dział Rejestracji Zgonów
ul. P. Włodkowica 20  
parter, pok. nr 2 
tel. +48 71 777 99  52, 777 99 53, 777 99 62
fax +48 71 777 72 49

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:

  • małżonek lub dzieci zmarłego
  • najbliżsi krewni lub powinowaci


Zgłoszenia zgonu można dokonać działając przez pełnomocnika.

Pełnomocnik dołącza do kompletu dokumentów oryginał lub urzędowo potwierdzony odpis pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo musi wskazywać kto, kogo, do jakiej czynności upoważnia, a ponadto musi być zaopatrzone w datę i podpis mocodawcy. Złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł. Wolne od opłaty skarbowej jest jednak złożenie pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek - piątek 8:00–16:15

Opłaty:

  • opłata skarbowa od pełnomocnictwa - 17 zł, za wyjątkiem pełnomocnictw udzielonych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, które zwolnione są z opłaty skarbowej.


Sporządzenie aktu zgonu oraz odpis skrócony aktu zgonu  wydawany po rejestracji są wolne od opłaty skarbowej.

Płatności można dokonać :

  • gotówką lub kartą płatniczą w kasach automatycznych znajdujących się na parterze Urzędu Stanu Cywilnego
  • przelewem na konto : 
    Gmina Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8 50-141 Wrocław 
    PKO Bank Polski S.A. 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 podając w tytule przelewu dane pełnomocnika i zakres pełnomocnictwa


Termin i sposób załatwienia sprawy:

Zgłoszenie zgonu następuje przez złożenie we właściwym usc karty zgonu w terminie 3 dni od dnia jej sporządzenia.

Jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgłoszenia zgonu dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.

Zgłoszenie zgonu jest realizowane w następnym dniu roboczym. O sporządzeniu aktu zgonu oraz możliwości odbioru dokumentów wnioskodawca/pełnomocnik powiadamiany jest telefonicznie przez pracownika usc. Na potwierdzenie dokonania rejestracji zgonu wnioskodawca otrzymuje odpis skrócony  aktu zgonu.

Tryb odwoławczy:
Nie występuje.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego. 
  • Ustawa z dnia 25 lutego 1964r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy.


Wymagane wnioski i dokumenty:

  • karta zgonu wystawiona przez lekarza
  • dowód osobisty osoby zmarłej
  • paszport osoby zmarłej – jeśli był ważny w chwili zgonu
  • oryginał lub urzędowo potwierdzony odpis pełnomocnictwa – jeśli osoba obowiązana do zgłoszenia zgonu działa przez pełnomocnika
  • oryginał dowodu uiszczenia opłaty skarbowej lub wydruk przelewu bankowego.

Załączniki

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane