Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

ul. Bogusławskiego 8,10
sekretariat , pokój 403, IV piętro.

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:

  • posiadacz zwierząt (właściciel), 
  • pełnomocnik posiadacza - wówczas dołącza dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (upoważnienia) do załatwiania spraw związanych z rejestracją zwierząt (wykreślenie/zmianę danych) lub do odbioru zaświadczenia, składany w przypadku załatwiania tych czynności przez pełnomocnika (osobę upoważnioną),

Godziny przyjmowania klientów:

poniedziałek 7:45 - 15:45
wrtorek 7:45 - 15:45
środa 7:45 - 15:45
czwartek 7:45 - 15:45
piątek 7:45 - 15:45

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

Wniosek o skreślenie z rejestru, który musi zawierać:

  • datę wniosku;
  • imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza lub prowadzącego hodowlę;
  • nazwę gatunku w języku łacińskim i polskim, jeżeli polska nazwa istnieje (nazwa musi być zgodna z nazwą jaka widnieje na dokumencie legalności);
  • datę wpisu do rejestru;
  • numer rejestracji;
  • liczbę zwierząt zgłoszonych do skreślenia (z określeniem płci, opisu trwałego oznakowania, nr obrączki itp.);
  • datę wyzbycia się zwierząt;
  • podpis.

Wniosek o zmianę danych:

  • datę wniosku;
  • imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza lub prowadzącego hodowlę;
  • nazwę gatunku w języku łacińskim i polskim, jeżeli polska nazwa istnieje (nazwa musi być zgodna z nazwą jaka widnieje na dokumencie legalności;
  • datę wpisu do rejestru;
  • numer rejestracji;
  • zmiany danych rejestrowych (określić czego dotyczy);
  • podpis.

Rozmiar:

Data dodania:

wniosek

36 kB

28 lutego 2014 r. 

Uwagi:

Obowiązek wykreślenia z rejestrupowstaje z dniem zbycia, wywozu za granicę państwa, jego utraty lub śmierci. Wniosek o dokonanie wykreślenia z rejestru powinien być złożony właściwemu staroście w terminie 14 dni od dnia powstania tego obowiązku. 

Rejestr, prowadzi starosta właściwy ze względu na miejsce przetrzymywania zwierząt lub prowadzenia ich hodowli.

 

Opłaty:

Bez opłat

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Dla kompletnych wniosków w zakresie formalno prawnym - 7 dni. 
Wykreślenie z rejestru lub zmianę danych w rejestrze starosta potwierdza wydaniem zaświadczenia.

Wniosek o dokonanie wykreślenia z rejestru powinien być złożony właściwemu staroście w terminie 14 dni od dnia powstania tego obowiązku.

Tryb odwoławczy:

Brak (ewentualnie na niezałatwienie sprawy w terminie służy zażalenie do organu Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu pl. Powstańców Warszawy 1, za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia - Wydziału Środowiska i Rolnictwa UMW.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2013 r., poz. 627 z późn. zm.) 
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267 z późn. zm.)