Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu
ul. Bogusławskiego 8,10
Sekretariat, V piętro, pok. 524

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

  • posiadacz zwierząt (właściciel),
  • pełnomocnik posiadacza - wówczas dołącza dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (upoważnienia) do załatwiania spraw związanych z rejestracją zwierząt (wykreślenie/zmianę danych) lub do odbioru zaświadczenia, składany w przypadku załatwiania tych czynności przez pełnomocnika (osobę upoważnioną).


Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek - piątek 7:45 - 15:45

Uwagi:
Obowiązek wykreślenia z rejestru powstaje z dniem zbycia, wywozu za granicę państwa, jego utraty lub śmierci. Wniosek o dokonanie wykreślenia z rejestru powinien być złożony właściwemu staroście w terminie 14 dni od dnia powstania tego obowiązku. 

Rejestr, prowadzi starosta właściwy ze względu na miejsce przetrzymywania zwierząt lub prowadzenia ich hodowli.

Opłaty:
Bez opłat.

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Dla kompletnych wniosków w zakresie formalno - prawnym - 7 dni.

Wykreślenie z rejestru lub zmianę danych w rejestrze starosta potwierdza wydaniem zaświadczenia.

Wniosek o dokonanie wykreślenia z rejestru powinien być złożony właściwemu staroście w terminie 14 dni od dnia powstania tego obowiązku.

Tryb odwoławczy:
Brak (ewentualnie na niezałatwienie sprawy w terminie służy zażalenie do organu Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu pl. Powstańców Warszawy 1, za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia - Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu UMW.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.


Wymagane wnioski i dokumenty:

Wniosek o skreślenie z rejestru musi zawierać:

  • datę wniosku,
  • imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza lub prowadzącego hodowlę,
  • nazwę gatunku w języku łacińskim i polskim, jeżeli polska nazwa istnieje (nazwa musi być zgodna z nazwą jaka widnieje na dokumencie legalności),
  • datę wpisu do rejestru,
  • numer rejestracji,
  • liczbę zwierząt zgłoszonych do skreślenia (z określeniem płci, opisu trwałego oznakowania, nr obrączki itp.),
  • datę wyzbycia się zwierząt,
  • podpis.

Wniosek o zmianę danych musi zawierać::

  • datę wniosku,
  • imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza lub prowadzącego hodowlę,
  • nazwę gatunku w języku łacińskim i polskim, jeżeli polska nazwa istnieje (nazwa musi być zgodna z nazwą jaka widnieje na dokumencie legalności,
  • datę wpisu do rejestru,
  • numer rejestracji,
  • zmiany danych rejestrowych (określić czego dotyczy),
  • podpis.


Załączniki:

Wniosek