Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
sekretariat, pok. 205
tel. 71 777 - 95 -01


Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:

  • osoba prawna,
  • osoba fizyczna,
  • jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej.

Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek 7:45 - 15:45
wtorek 7:45 - 15:45
środa 7:45 - 15:45
czwartek 7:45 - 15:45
piątek 7:45 - 15:45

 

Dane teleadresowe służb, do których zobowiązany jest wystąpić organizator imprezy masowejUwagi:

  • Komenda Miejska Policji
    ul. Podwale 31-33
    50-040 Wrocław
    tel.  +48 71 340 33 45 lub 071 340 36 94
    faks +48 71 340 44 58 lub 071 340 20 78
  • Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej
    ul. Kręta 28
    50-233 Wrocław
    tel. +48 71 320 70 04 (70-65)
    faks +48 71 320 70 05
  • Pogotowie Ratunkowe we Wrocławiu
    ul. Ziębicka 34-38
    50-507 Wrocław
    tel. +48 71 367 20 51 do 58
    faks +48 71 367 66 18
  • Powiatowy Inspektor Sanitarny
    Dla Miasta Wrocławia i Powiatu Wrocławskiego
    ul. Kleczkowska 20
    50-227 Wrocław
    tel. +48 71 329 58 43
    faks +48 71 329 18 51

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Organizator imprezy masowej, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy, jest obowiązany wystąpić :

  • do Komendanta Miejskiego Policji, Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej, Dyrektora Pogotowia Ratunkowego, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, z wnioskiem o wydanie opinii o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach,
    UWAGA!
    Opinie w/w organów należy dostarczyć nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej;
  • do Komendanta oddziału Straży Granicznej z powiadomieniem (w przypadku przeprowadzania imprezy masowej w strefie nadgranicznej);
  • do Komendanta terenowej jednostki organizacyjnej Żandarmerii Wojskowej z powiadomieniem (w przypadku przeprowadzania imprezy masowej na terenach będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej).

Opłaty:

  • opłata skarbowa za wydanie zezwolenia wynosi 82 zł (w momencie złożenia wniosku).
  • opłata skarbowa za pełnomocnictwo 17 zł.

Opłat należy dokonywać w Punktach Obsługi Bankowej lub przelewem na konto Urzędu  Bank PKO Bank Polski S.A. nr  82 1020 5226 0000 6102 0417 7895

 

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Organizator imprezy masowej, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy składa wniosek o wydanie zezwolenia.

Prezydent Wrocławia wydaje zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej albo odmawia jego wydania w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.


Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu w terminie 14 dni od daty wydania zezwolenia lub odmowy wydania zezwolenia.

Samorządowe Kolegium Odwoławcze rozpatruje odwołanie w terminie 4 dni od dnia jego wniesienia.
Odwołanie od decyzji nie wstrzymuje jej wykonania.


Podstawa prawna:
Ustawa o bezpieczeństwie imprez masowych z dnia 20 marca 2009 r. (Dz.U.  2009 nr 62 poz. 504 z pózn. zm.).

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

  • wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej
  • graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający
    - oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
    -oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
    -oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
    - informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów;
  • instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej, (w/w instrukcję należy dostarczyć nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej);
  • terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych – w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie;
  • informację o:
    - liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej,
    - przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
    - liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej
    - osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym jego dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer i datę wydania licencji pracownika ochrony fizycznej drugiego stopnia;
    - sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej – w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka;
    - zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk;
    odpłatności za wstęp na imprezę; 
  • informację o rozmieszczeniu miejsc i czasie, w których będą sprzedawane, podawane lub spożywane napoje alkoholowe – dotyczy imprez masowych, podczas których będą sprzedawane, podawane lub spożywane napoje alkoholowe (do 3,5 % alkoholu).
  • oświadczenie organizatora o wyposażeniu obiektu wykorzystywanego do organizacji meczów piłki nożnej                     w kompatybilne systemy służące do: identyfikacji osób, sprzedaży biletów, kontroli przebywania w miejscu                        i w czasie trwania meczu piłki nożnej, kontroli dostępu do określonych miejsc (dotyczy meczów piłki nożnej: w ramach ligi zawodowej – przepis obowiązuje, w ramach I ligi piłki nożnej – przepis stosuje się od 01 stycznia 2013r.; w ramach pozostałych rozgrywek – przepis stosuje się od 01 stycznia 2014r.).

  • informację o powiadomieniu:
    - Komendanta oddziału Straży Granicznej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej w strefie nadgranicznej;
    - Komendanta terenowej jednostki organizacyjnej Żandarmerii Wojskowej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej na terenach będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej
  • opinie:
    - Komendanta Miejskiego Policji,
    - Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej,
    - Dyrektora Pogotowia Ratunkowego,
    - Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego,
    które powinny zawierać informacje o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach.  

UWAGA!
Opinie w/w organów należy dostarczyć nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej;