Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy

Wydział Spraw Obywatelskich
Dział Rejestracji Pojazdów
fax + 48 71 777 78 16
Informacja działu:
tel. + 48 71 777 77 77

  • COM I 
    ul. G. Zapolskiej 4
    parter, sala S-1 stanowiska od 4 do 6
  • COM II 
    pl. Nowy Targ 1-8
    parter, okienka od 11 do 17
  • COM IV
    al. M. Kromera 44
    parter, okienka od 7 do 11
  • COM VI
    ul. Legnicka 58 (CH Magnolia)
    stanowiska od 23 do 31
  • Punkt Rejestracji Pojazdów 
    al.Karkonoska 45 (płatność jedynie kartami płatniczymi/bezgotówkowo)

Obsługa podmiotów prawnych

COM III
ul. W.Bogusławskiego 10

  • do 3 sztuk - parter, sala S 5, okienka od 1 do 4 oraz 12
  • powyżej 3 sztuk - okienka od 5 do 8 oraz od 13 do 14

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Wniosek składa właściciel lub pełnomocnik (za wyjątkiem indywidualnych przypadków, gdzie wymagane jest osobiste stawiennictwo w celu złożenia oświadczenia przez stronę).

Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I
    poniedziałek - piątek 8:00 - 17:15
    od 3 października 2022 r.: 8:00 - 15:15
  • COM II
    poniedziałek - piątek 8:00 - 17:15
    od 3 października 2022 r.: 8:00 - 15:15
  • COM III
    poniedziałek - piątek 8:00 - 17:15
    od 3 października 2022 r.: 8:00 - 15:15 
  • COM IV
    poniedziałek - piątek 8:00—15:15
  • COM VI
    poniedziałek – piątek 9:00-18:00
    soboty w godz. 9:00-16:00
  • Punkt Rejestracji Pojazdów, al. Karkonoska 45
    poniedziałek - piątek: 8:00 - 15:15

Uwagi:

Wykaz przedsiębiorców prowadzących stacje demontażu pojazdów znajduje się na stronie  Pojazdy wycofane z eksploatacji  w BIP Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego (https://bip.dolnyslask.pl/a,112573,pojazdy-wycofane-z-eksploatacji.html)

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

Istnieje możliwość zarejestrowania wizyty przez internet na stronie Rezerwacji wizyt  (https://bez-kolejki.um.wroc.pl)

Opłaty:

Opłata skarbowa za:

  • wydanie decyzji o wyrejestrowaniu pojazdu - 10 zł
  • pełnomocnictwo - 17zł. ( poza osobami zwolnionymi zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej)

Opłaty można wnosić wyłącznie kartą płatniczą bezpośrednio przy okienku lub przelewem na niżej wskazany nr rachunku bankowego (w tytule wpłaty proszę wpisać numer rejestracyjny lub numer VIN) lub w opłatomacie, który znajduje się w COM;

  • opłata skarbowa PKO BANK POLSKI S.A. nr konta  82 1020 5226 0000 6102 0417 7895

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Niezwłocznie - decyzja o wyrejestrowaniu wydawana jest „od ręki”.

Tryb odwoławczy:

Przysługuje tryb odwoławczy do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu, za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 9 maja 2016 r. sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych i nalepki kontrolnej oraz ich wtórników;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek właściciela o wyrejestrowanie pojazdu;
  • dokumenty rejestracyjne (dowód rejestracyjny, tablice rejestracyjne);
  • dowód osobisty lub paszport – w przypadku osób fizycznych;
  • imienne pełnomocnictwo - w przypadku gdy wnioskuje pełnomocnik;
  • zaświadczenie o demontażu pojazdu z punktu wytypowanego przez Marszałka Województwa
  • dowód zapłaty opłaty skarbowej;
  • zgodnie z zapisem art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 22 maja 2003r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, posiadacz pojazdu jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu, z wyjątkiem pojazdów historycznych, ale nie później niż z chwilą wprowadzenia pojazdu do ruchu. Przepisy w/w ustawy, tj. art. 84, 86 i 87 stanowią o tym, że na organach właściwych do rejestracji pojazdów  ciąży obowiązek przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku  zawarcia umowy ubezpieczenia OC, a jeżeli osoba kontrolowana nie zawarła umowy ubezpieczenia , to organ rejestrujący zawiadamia o tym Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny w terminie 14 dni od dnia przeprowadzenia lub zakończenia kontroli. 


Załączniki:

Wniosek
Pełnomocnictwo dla osób fizycznych
Pełnomocnictwo dla firm
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych