Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami każdy organ władzy publicznej, w tym organ administracji rządowej i samorządowej, organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sądy i trybunały, wyznacza co najmniej jedną osobę pełniącą funkcję koordynatora do spraw dostępności.

Do zadań Koordynatora do spraw dostępności w Urzędzie Miejskim Wrocławia należy w szczególności:

  1. wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd;
  2. przygotowanie i koordynacja wdrożenia Planu działania na rzecz poprawy zapewniania przez Urząd Miejski Wrocławia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 ustawy;
  3. monitorowanie działalności Urzędu, w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

W Urzędzie Miejskim Wrocławia Koordynatorem ds. dostępności jest Agnieszka Lewandowska.

Dane kontaktowe:

Agnieszka Lewandowska
Wydział Organizacyjny i Kadr
pl. Nowy Targ 1-8, pok. 116
tel. +48 71 777 76 77
e-mail: agnieszka.lewandowska@um.wroc.pl

Koordynator ds. dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
Monika Florczak
Wydział Organizacyjny i Kadr
pl. Nowy Targ 1-8, pok. 041
tel. +48 71 777 90 61
e-mail: monika.florczak@um.wroc.pl

Koordynator ds. dostępności architektonicznej:
Biuro Wrocław Bez Barier
ul. Bogusławskiego 8,10 pok. 125