[start]Większość spraw możemy załatwić za pośrednictwem ePUAP lub tradycyjną pocztą.[koniec]

Profil zaufany można założyć bez wychodzenia z domu. Trzeba mieć:


Co można załatwić w Urzędzie zdalnie?


Departament Prezydenta:
  • pisma i wnioski o patronat do kancelarii prezydenta (mail)
  • w pozostałych sprawach sugerowany jest kontakt telefoniczny

Wydział Architektury i Budownictwa:
  • wnioski o wydanie zaświadczenia potwierdzającego fakty,
  • zapytania w trybie informacji publicznej i inne wynikające z działalności wydziału,
  • wnioski o wypis i wyrys z miejskiego planu zagospodarowania przestrzennego

Wydział Przedszkoli i Szkół Podstawowych:
  • proces rekrutacji (wraz ze składaniem dokumentów) do przedszkoli i szkół podstawowych (system elektroniczny)
  • informacje dla rodziców
  • współpraca z placówkami

Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków:
  • informacje dotyczące prowadzonych spraw (sprawy w toku)
  • informacje o statusie ochrony konserwatorskiej
  • informacje dotyczące wymaganych wniosków, dokumentacji projektowej (w nowych sprawach)
  • informacje o zasobach archiwalnych
  • wnioski o dostępie do informacji publicznej

Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów:
  • wnioski od mieszkańców Wrocławia za pośrednictwem platformy e-PUAP
  • udzielanie porad prawnych w prostych sprawach – bez konieczności analizy dokumentów (telefonicznie, pn.-pt., g. 08.00 - 15.30),
  • udzielanie ogólnych informacji w sprawach prowadzonych przez rzecznika
  • przyjmowanie wniosków drogą elektroniczną na e-mail sekretariatu: brk@um.wroc.pl

Biuro Rozwoju Wrocławia
  • sprawy dotyczące planowania przestrzennego, systemu informacji przestrzennej oraz nazewnictwa ulic i adresów

Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
  • niemal wszystkie sprawy, m.in. związane z usuwaniem pojazdów z drogi, sprawy pożarowe

Wydział Podatków i Opłat (za pośrednictwem EPUAP):
  • podatki od nieruchomości od osób fizycznych i od osób prawnych
  • podatek od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych
  • opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi
  • zaświadczenia w sprawach podatków i opłat
  • zgłoszenie zmiany danych osobowych w sprawach dot. podatków i opłat lokalnych
  • podatki rolne od osób fizycznych i osób prawnych
  • podatki leśne od osób fizycznych i osób prawnych
Wykaz spraw, które można załatwić przez EPUAP w Wydziale Podatków i Opłat
Biuro Rozwoju Gospodarczego:
  • informacje i zapytania w sprawie umieszczania reklam (telefonicznie, mailowo, pocztą),
  • składanie wniosków na umieszczanie nośników reklamowych (drogą pocztową i mailem),
  • nformacje dotyczące Parku Kulturowego "Stare Miasto" (telefonicznie, mailowo, pocztą),
  • informacje dotyczące prowadzenia handlu okrężnego, funkcjonowania targowisk, gastronomii mobilnej, jarmarków, kiermaszy itp. (telefonicznie, mailowo, pocztą),
  • składanie wniosków do losowania na miejsca handlowe (drogą pocztową i mailem).
  • pozyskiwanie informacji dot. możliwości uzyskania dofinansowania, procedury rejestracji jednoosobowej działalności gospodarczej, zakładania spółki prawa handlowego lub spółdzielni socjalnej, uzyskania decyzji, licencji lub zezwoleń - niezbędnych do prowadzenia określonej działalności, lokalnych instytucji otoczenia biznesu (w zakresie pomocy finansowej, doradczej, informacyjnej i inkubacyjnej).
  • bieżąca obsługa dotacji przyznanych organizacjom pozarządowym (zdalnie)

Wydział Spraw Obywatelskich:
  • zameldowanie na pobyt stały lub czasowy,
  • wymeldowanie z pobytu stałego i czasowego,
  • zgłoszenie emigracji stałej i czasowej,
  • zaświadczenia o zameldowaniu lub wymeldowaniu,
  • złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego,
  • zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego,
  • zaświadczenia z Rejestru Dowodów Osobistych lub dokumentacji dowodowej,
  • złożenie wniosku o wydanie prawa jazdy,
  • zgłoszenie nabycia lub zbycia pojazdu,
  • złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia w sprawach związanych z rejestracją pojazdów i praw jazdy,
  • złożenie wniosku o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności o Gospodarczej (CEIDG),
  • wniosek o nadanie numeru PESEL,
  • zaświadczenia z Rejestru Dowodów Osobistych lub dokumentacji dowodowej,
  • zaświadczenia o zameldowaniu,
  • złożenie wniosku o wpis do CEiDG,
  • złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia w sprawach związanych z rejestracją pojazdów i prawem jazdy,
  • zgłoszenie nabycia lub zbycia pojazdu
Ww. sprawy można załatwić albo przez ePUAP albo za pośrednictwem poczty tradycyjnej. Szczegółowy wykaz na stronie: Lista spraw z zakresu działalności WSO, które można załatwić bez wizyty w Urzędzie

Wydział Zamówień Publicznych:
  • prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego o wartości równej lub przekraczającej równowartość 214.000 euro (próg unijny) poprzez platformę przetargową;
  • zwracanie się przez wykonawców o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - w przypadku postępowań o udzielenie zamówienia publicznego o wartości mniejszej niż równowartość 214.000 euro.

Wydział Lokali Mieszkalnych:
  • zapytania dotyczące ogólnych zasad ubiegania się o lokal mieszkalny z zasobu Gminy Wrocław
  • zapytania dot. regulowania tytułów prawnych do zajmowanych lokali oraz w toczącym się już w Wydziale postępowaniu
  • przesyłanie wniosków

Biuro Rady Miejskiej Wrocławia:
  •  indywidualny kontakt z Radnymi za pośrednictwem poczty elektronicznej (odwołane dyżury)
  • korespondencja klientów do Biura Rady Miejskiej Wrocławia i do poszczególnych Komisji (mailem)

Wydział Inżynierii Miejskiej:
  • wszystkie sprawy mogą być realizowane zdalnie lub telefonicznie

Wydział Nieruchomości Skarbu Państwa
  • wszystkie sprawy i postępowania mogą być obsługiwane telefonicznie lub mailowo

Biuro Nadzoru Właścicielskiego:
  • wszystkie sprawy można załatwiać zdalnie

Wydział Wody i Energii

  • Doradztwo energetyczne: odpowiedzi na pytania dotyczące wymiany pieca, w szczególności:
    - jak uzyskać dopłatę z miejskich programów KAWKA Plus (wymiana pieca) oraz Termo Kawka (wymiana okien),
    -jak uzyskać dopłatę z Lokalnego Programu Osłonowego (dopłaty do rachunków za ogrzewanie),
    -jak uzyskać zwolnienie z czynszu po wymianie pieca w mieszkaniu komunalnym,
    -gdzie szukać źródeł finansowania zmiany ogrzewania, termomodernizacji oraz inwestycji w odnawialne źródła energii,
    - czy we Wrocławiu można palić w piecu na węgiel lub w kominku.
  • Planowanie przestrzenne wszelkie informacje można uzyskać telefonicznie lub mailowo, a ewentualne wnioski czy uwagi do planów miejscowych mogą być składane mailowo lub pocztą tradycyjną.
  • Wpisanie zadania do PGN i odbiór potwierdzenia można przesłać pocztą tradycyjną lub mailowo.
    Wszelkie informacje i pomoc można uzyskać telefonicznie.
    Nie są to sprawy terminowe, mogą być odłożone w czasie (zwolnienie od podatku jest przyznawane dopiero od następnego roku)
  • Program „złap deszcz”:
    - informacja o statusie złożonego wniosku , oraz wniosku o rozliczenie
    - zapytania w sprawie Projektu "GrowGreen" na email: growgreenWRO@um.wroc.pl
    - dokumentacja projektowa do zaopiniowania w zakresie gospodarowania wodami opadowymi można wysyłać tradycyjną pocztą lub elektronicznie na email: bwe@um.wroc.pl
    Wszystkie informacje w tym zakresie można uzyskać telefonicznie lub mailowo.

Wydział Środowiska i Rolnictwa

  • sprawy można załatwiać przez pocztę e-puap oraz pocztą tradycyjną,
  • uzyskiwanie informacji wyłącznie telefonicznie

Biuro Obsługi Infrastrukturalnej:
  • wszystkie sprawy można załatwić zdalnie

Lista usług i elektronicznych wzorów dokumentów udostępnianych przez Urząd Miejski Wrocławia na ePUAPie