[start] [koniec]

Sekretariat
50-032 Wrocław
ul. G. Zapolskiej 4
pok. 244, II piętro
tel. +48 71 777 77 95
faks +48 71 777 77 86
e-mail: wso@um.wroc.pl

Dyrektor Wydziału: Henryk Zieliński 
Zastępca Dyrektora Wydziału:  Bożena Bronowicka
Zastępca Dyrektora Wydziału: Anna Krukowska


 

Struktura:

  • Dział Ewidencji Ludności
    • Rejestr Wyborców
      Kierownik: Halina Chorzempa
      pok. 224, II piętro
      tel.+48 71 777 76 67
      faks +48 71 777 76 65
    • Aktualizacja Dokumentów
      Kierownik: Janina Nowak
      pok. 230, II piętro
      tel.+48 71 777 78 06
    • Rejestracja Pobytów Stałych i Czasowych
      Kierownik: Elwira Żakowicz
      pok. 29, parter
      tel. +48 71 777 79 91, 777 86 58

  • Dział Dowodów Osobistych
    Kierownik: Agnieszka Plucińska
    pok. 29, parter
    tel. +48 71 777 82 07

  • Dział Decyzji Administracyjnych ds. Zameldowań i Wymeldowań
    Kierownik: Urszula Mielczarek
    pok.253, II piętro
    tel.+48 71 777 79 34

  • Dział Rejestracji Pojazdów
    Kierownik: Zdzisław Andrzejczak 
    pok. 13, parter
    tel. +48 71 777 78 80 

  • Dział Uprawnień Kierowców
    Kierownik: Iwona Jasińska
    ul. G. Zapolskiej 2/4, pok. 1, parter
    tel. +48 71 777 91 49

  • Zespół ds. Nadzoru nad Ośrodkami Szkolenia kierowców i Stacjami Kontroli Pojazdów
    Kierownik: Elżbieta Fedorowska
    pok. 201, II piętro
    tel. +48 71 777 83 38

  • Dział Organizacyjny 
    Kierownik: Barbara Maślankowska 
    pok. 255, II piętro
    tel. +48 71 777 78 83, 777 79 07

  • Zespół ds. Skarg i Wniosków 
    Kierownik: Jadwiga Pietrzak 
    pok. 233, II piętro
    tel. +48 71 777 72 24

  • Dział Postępowań Administracyjnych w Sprawach Rejestracji Pojazdów
    Kierownik: Agata Aleks
    tel. +48 71 777 78 10
    fax: +48 71 777 83 38

  • Urząd Stanu Cywilnego 
    Kierownik: Henryk Kalinowski
    ul. Włodkowica 20/22, pok. 25, parter
    tel. +48 71 777 91 51 

  • Dział Rejestracji Działalności Gospodarczej
    Kierownik: Piotr Gaglik
    pl. Nowy Targ 1/8, pok. 21, parter
    tel. +48 71 777 75 23 

Wydział Spraw Obywatelskich realizuje zadania z zakresu:

  1. przepisów prawa o aktach stanu cywilnego, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, ustawy o zmianie imion i nazwisk oraz ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych w zakresie wydawania zezwoleń na sprowadzanie zwłok z zagranicy - wykonywane przez Urząd Stanu Cywilnego
  2. ewidencji ludności oraz zadań wynikających z prowadzenia Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności „PESEL”
  3. wydawania dowodów osobistych przy współpracy z Centrum Personalizacji Dokumentów
  4. udostępniania danych z ewidencji ludności oraz z rejestrów dowodów osobistych
  5. wydawania decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania
  6. prowadzenia i aktualizacji stałego rejestru wyborców
  7. wydawania decyzji administracyjnych w sprawach stałego rejestru wyborców, spisu wyborców oraz wydawania pełnomocnictw do głosowania
  8. sporządzania i aktualizowania spisu wyborców dla przeprowadzania wyborów i referendów;
  9. wydawania decyzji administracyjnych w sprawach zbiórek publicznych
  10. rejestracji działalności gospodarczej ustawowo objętej ewidencją osób fizycznych oraz podmiotów zagranicznych, dokonywania zmian w ewidencji, wydawania decyzji w sprawie odmowy wpisu albo wykreślenia z ewidencji
  11. przyjmowania, przekształcania w formę dokumentu elektronicznego i przesyłania do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej wniosku przedsiębiorcy o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG)
  12. rejestracji pojazdów i dopuszczenia ich do ruchu, prowadzenia postępowań i wydawania decyzji administracyjnych w tym zakresie
  13. prowadzenia ewidencji zarejestrowanych pojazdów, aktualizacji i wprowadzania zmian dotyczących właściciela, parametrów technicznych oraz cech identyfikacji
  14. wydawania dokumentów potwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami w ruchu krajowym i międzynarodowym oraz prowadzenia postępowań związanych z korzystaniem z tych uprawnień
  15. udostępniania danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK);
  16. wydawania decyzji i prowadzenia postępowań związanych z badaniami technicznymi pojazdów, szkoleniem kierowców i instruktorów nauki jazdy oraz nadzór i kontrola w tym zakresie
  17. przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych
  18. prowadzenia i koordynacji całości spraw skarg i wniosków wnoszonych do Prezydenta lub innych pracowników Urzędu – Centralny Rejestr Skarg i Wniosków
  19. nieodpłatnego poświadczania, na wniosek osób zainteresowanych lub organu rentowego, własnoręczności lub autentyczności podpisów na oświadczeniach (deklaracjach) i formularzach rentowych wymaganych do uzyskania lub pobierania rent z instytucji zagranicznych
  20. nieodpłatnego poświadczania własnoręczności podpisu emerytów lub rencistów oraz upoważnionych osób sprawujących faktyczną opiekę nad emerytem lub rencistą w sytuacji potwierdzenia przez wymienione osoby istnienia dalszego prawa pobierania przysługujących im świadczeń
  21. prowadzenia egzekucji obowiązków o charakterze niepieniężnym w zakresie zadań realizowanych przez Wydział
  22. przyjmowania i przekazywania do właściwych urzędów skarbowych zgłoszeń aktualizacyjnych NIP

Procedury realizowane przez Wydział Spraw Obywatelskich dostępne są w zakładce Poradnik Klienta

Godziny pracy

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:45