Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

  • Osobiście:
    Wydział Nieruchomości Skarbu Państwa
    Urząd Miejski Wrocławia
    ul. G. Zapolskiej 4
    Sekretariat, III piętro, pok. 310
  • Elektronicznie:
    Złożenie wniosku poprzez platformę E-PUAP, natomiast dokumenty należy dostarczyć osobiście


Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek 7:45–15:45
wtorek 7:45–15:45
środa 7:45–15:45
czwartek 7:45–15:45
piątek 7:45–15:45

Opłaty
Nie podlega opłacie

Art. 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. 2015 poz. 783):
Nie podlega opłacie skarbowej:
1) dokonanie czynności urzędowej, wydanie zaświadczenia i zezwolenia (pozwolenia, koncesji) albo złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii w sprawach: (…)
h) załatwianych na podstawie przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity - Dz. U. z 23.04.2014 r. poz. 518 ze zmianami).

Uwagi:
Zgłoszenie należy składać niezwłocznie, po zaistnieniu zmiany adresu.

Zgłosić zmianę należy w sytuacji gdy dotychczasowy adres, na który przesyłano korespondencję jest nieaktualny. W zgłoszeniu należy wskazać dane nieruchomości (dane ewidencyjne lub numery ksiąg wieczystych), odnośnie których korespondencja ma być wysyłana na nowo wskazany adres.

Zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami do doręczenia stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. Nr 98, poz. 1071 z 2000 r. ze zmianami).
Zgodnie z przywołaną wyżej podstawą prawną, podstawowym sposobem doręczenia jest tzw. doręczenie właściwe (zwykłe), czyli doręczenie bezpośrednio do rąk adresata. W przypadku nieobecności adresata pozostawia się informację o możliwości jej odbioru w terminie 7 dni. W myśl art. 44 awizo adresat otrzymuje maksymalnie 2 razy.
Nieodebranie przesyłki w ciągu 14 dni powoduje, że doręczenie pisma uważa się za dokonane z upływem ostatniego dnia okresu na podjęcie pisma. Jest to tzw. fikcja prawna, ponieważ de facto doręczenia nie było i pismo pozostaje w aktach sprawy (wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego z 29 marca 2007 r., sygn. akt VI S.A./Wa 38/07).

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Organ dokonuje aktualizacji dotychczasowego adresu.
Informacja nie jest przesyłana do wnioskodawcy.

Tryb odwoławczy
Nie dotyczy.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 23.04.2014 r. poz. 518 ze zmianami)
  • Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. Nr 98, poz. 1071 z 2000 r. ze zmianami)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. 2015 poz. 783)


Wymagane wnioski i dokumenty

  • wniosek o zmianę adresu zawierający dane nieruchomości (dane ewidencyjne lub numery ksiąg wieczystych) odnośnie których korespondencja ma być wysyłana na nowo wskazany adres