W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Uwaga! - zmiana godzin i zakresu obsługi Klientów UMW.
Przed wizytą w Urzędzie prosimy zapoznać się z informacją  zamieszczoną na stronie: Organizacja pracy Urzędu.

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP 

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670
Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Nabór wniosków do Programu usuwania azbestu planowanego na 2021 rok

UWAGA: ta informacja ma status ARCHIWALNA

Wydział Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miejskiego Wrocławia informuje, że zainteresowani mieszkańcy mogą składać Deklaracje przystąpienia do Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Wrocławia.

Termin składania Deklaracji na rok 2021 wraz z wymaganymi załącznikami - do dnia 31 stycznia 2021 r.

Deklaracje złożone po tym terminie lub niekompletne nie będą uwzględniane przy realizacji Programu.

W ramach Programu przewiduje się udzielenie do 100 % dofinansowania na zadanie obejmujące demontaż wyrobów oraz transport i unieszkodliwienie na składowisku odpadów azbestowych. Prace będą realizowane przez wykonawcę wybranego przez Miasto w trybie zamówienia publicznego.

Zasady realizacji Programu określa Zarządzenie Nr 4536/12 Prezydenta Wrocławia z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie określenia zasad i warunków realizacji Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Wrocławia  (https://baw.um.wroc.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/13007/Zarządzenie-4536_12).

Deklaracje i wymagane załączniki należy przesłać na adres: Wydział Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miejskiego Wrocławia, ul. Hubska 8-16, 50-502 Wrocław

Opis procedury wraz z wymaganymi załącznikami dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Wrocławia na stronie: Dofinansowanie w ramach Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Wrocławia  (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/8383/dofinansowanie-w-ramach-programu-usuwania-azbestu-i-wyrobow-zawierajacych-azbest-z-terenu-miasta-wroclawia).
Dokumenty należy sporządzić oddzielnie dla każdego obiektu.

Przy składaniu Deklaracji należy uwzględnić konieczność zabezpieczenia środków finansowych na wymianę we własnym zakresie wyrobów azbestowych na bezazbestowe

Realizacja Programu nie obejmuje refinansowania wydatków związanych z usuwaniem wyrobów azbestowych poniesionych wcześniej przez użytkowników.

Uczestnik Programu obowiązany jest we własnym zakresie zgłosić prace polegające na demontażu wyrobów zawierających azbest do Wydziału Architektury i Budownictwa Urzędu Miejskiego Wrocławia lub uzyskać pozwolenie na budowę /rozbiórkę obiektu.

W latach 2012-2020 w ramach Programu usunięto z terenu 493 nieruchomości zlokalizowanych na terenie Wrocławia 1,116 tys. ton wyrobów azbestowych. Na terenie miasta znajduje się jeszcze ok. 2,8 tys. ton wyrobów azbestowych.

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane