W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Informacje o zasadach i godzinach obsługi Klientów.

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP 

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670
Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Gminny Punkt konsultacyjno-informacyjny Programu "Czyste Powietrze"

 

 Logo Gminnego Punktu, Herb Wrocławia, Logo Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Logo Czyste Powietrze Zdrowy Wybór, Logo Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Logo Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu

Program Czyste Powietrze w Gminie Wrocław - stan na 31.12.2022 r.

  • Liczba złożonych wniosków o dofinansowanie: 1 143 szt.
  • Liczba zrealizowanych przedsięwzięć: 531 szt.
  • Sumaryczna kwota wypłaconych dotacji: 6 413 666,32 zł

Mieszkańcy Gminy Wrocław mogą za pośrednictwem Gminnego Punktu konsultacyjno-informacyjnego programu „Czyste Powietrze” w Centrum Obsługi Mieszkańca V przy ul. Hubskiej 8-16 złożyć wniosek o dotację oraz otrzymać bezpłatną pomoc w zakresie weryfikacji wniosku pod kątem wymagań programu.

Program skierowany jest do osób fizycznych będących właścicielami/ współwłaścicielami domów jednorodzinnych/wydzielonych lokali mieszkalnych (maksymalnie 2 lokale w budynku).

Program oferuje dofinansowanie wymiany starych i nieefektywnych źródeł ciepła zasilanych paliwem stałym na nowoczesne, spełniające najwyższe normy tj.:

  • węzeł cieplny,
  • pompa ciepła;
  • kocioł gazowy kondensacyjny;
  • kocioł olejowy;
  • ogrzewanie elektryczne;
  • kocioł na pellet/drewno spełniający określone wymagania.

Dofinansowanie można również pozyskać na przeprowadzenie niezbędnych prac termomodernizacyjnych budynku oraz montaż odnawialnych źródeł energii (OZE):

  • modernizacja instalacji wewnętrznych c.o. i c.w.u.;
  • ocieplenie przegród budowlanych;
  • wymiana stolarki zewnętrznej (okna, drzwi, bramy garażowe);
  • wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła;
    mikroinstalacja fotowoltaiczna;
  • audyt energetyczny, dokumentacja projektowa, ekspertyzy.

Forma dofinansowania:

  • dotacja;
  • dotacja na częściową spłatę kapitału kredytu bankowego;
  • dotacja z prefinansowaniem.

Warunki finansowe:

Maksymalne kwoty dotacji:

  • podstawowy poziom dofinansowania - 41 000 zł
  • podwyższony poziom dofinansowania - 59 000 zł
  • najwyższy poziom dofinansowania - 79 000 zł

Maksymalne kwoty dotacji z kompleksową termomodernizacją:

  • podstawowy poziom dofinansowania - 66 000 zł
  • podwyższony poziom dofinansowania - 99 000 zł
  • najwyższy poziom dofinansowania - 135 000 zł

Dodatkowo audyt energetyczny 1 200 zł.

Terminy:

  • realizacja programu lata 2018-2029 r.
  • podpisywanie umów do 31.12.2027 r.
  • zakończenie wszystkich prac objętych umową do 30.06.2029 r.

Rozpoczęcie przedsięwzięcia rozumiane jest, jako poniesienie pierwszego kosztu kwalifikowanego (data wystawienia pierwszej faktury lub równoważnego dokumentu księgowego) i może nastąpić nie wcześniej niż sześć miesięcy przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie. Koszty poniesione wcześniej uznawane są za niekwalifikowane.

Przygotowanie wniosku

  1. Wnioskodawca jest właścicielem/współwłaścicielem jednorodzinnego budynku mieszkalnego/wydzielonego w budynku mieszkalnym jednorodzinnym lokalu mieszkalnego z wyodrębnioną księgą wieczystą.
  2. Dodatkowe warunki, które musi spełnić Wnioskodawca:
    1. przy podstawowym poziomie dofinansowania: dochód roczny Wnioskodawcy nie przekracza 135 000 zł,
    2. przy podwyższonym poziomie dofinansowania:
      • przeciętny miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego Wnioskodawcy nie może przekroczyć kwoty:
        • 1 894 zł w gospodarstwie wieloosobowym;
        • 2 651 zł w gospodarstwie jednoosobowym,
      • w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej, roczny przychód Wnioskodawcy z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej za rok kalendarzowy, za który ustalony został przeciętny miesięczny dochód, nie przekroczył czterdziestokrotności kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę określonego w rozporządzeniu Rady Ministrów obowiązującym w grudniu roku poprzedzającego rok złożenia wniosku o dofinansowanie,
    3. przy najwyższym poziomie dofinansowania:
      • przeciętny miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego Wnioskodawcy nie może przekroczyć kwoty:
        • 1090 zł w gospodarstwie wieloosobowym;
        • 1 526 zł w gospodarstwie jednoosobowym lub
      • ma ustalone prawo do otrzymywania zasiłku stałego, zasiłku okresowego, zasiłku rodzinnego lub specjalnego zasiłku opiekuńczego, potwierdzone w zaświadczeniu wydanym na wniosek Wnioskodawcy, przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, zawierającym wskazanie rodzaju zasiłku oraz okresu, na który został przyznany (zasiłek musi przysługiwać w każdym z kolejnych 6 miesięcy kalendarzowych poprzedzających miesiąc złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia oraz co najmniej do dnia złożenia wniosku o dofinansowanie),
      • w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej przez osobę, która przedstawiła zaświadczenie o przeciętnym miesięcznym dochodzie na jednego członka jej gospodarstwa domowego, roczny jej przychód,
        z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej za rok kalendarzowy, za który ustalony został przeciętny miesięczny dochód wskazany w zaświadczeniu, nie przekroczył dwudziestokrotności kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę określonego w rozporządzeniu Rady Ministrów obowiązującym w grudniu roku poprzedzającego rok złożenia wniosku o dofinansowanie.
  3. Cel i rodzaj przedsięwzięcia jest zgodny z Programem dostępnym na stronie: https://www.czystepowietrze.gov.pl/ 

Sposób składania wniosków:

  • wnioski należy składać za pośrednictwem generatora wniosków NFOŚiGW dostępnego na stronie: https://gwd.nfosigw.gov.pl/  lub poprzez portal gov.pl
  • wniosek należy podpisać elektronicznie profilem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym;
  • w przypadku braku takiego podpisu, należy po przesłaniu wersji elektronicznej wniosku, wydrukować formularz, ręcznie podpisać i przesłać pocztą lub przekazać za pośrednictwem punktu informacyjno-konsultacyjnego w danej gminie.

Założenie konta na portalu beneficjenta jest pierwszym i najważniejszym krokiem w procedurze aplikowania o dofinansowanie. Aby założenie konta było możliwe mieszkaniec musi posiadać adres e-mail.

Wnioski złożone przez mieszkańców w Urzędzie Miasta Wrocławia zostają przekazane do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (https://wfosigw.wroclaw.pl/) we Wrocławiu, gdzie następuje ich ocena merytoryczna i decyzja o udzieleniu dotacji.

Pomoc Gminy ma na celu usprawnienie procesu weryfikacji wniosku
w WFOŚiGW, ale nie decyduje o przyznaniu dofinansowania.

WFOŚiGW dokonuje pełnej oceny wniosku zgodnie z kryteriami dostępu i kryteriami jakościowymi dopuszczającymi i na podstawie tej oceny dokonuje kwalifikacji do przyznania pomocy.

Do wypełnienia wniosku będą potrzebne:

  • numer Księgi Wieczystej nieruchomości, na której planujesz inwestycję i pozyskanie dofinansowania; w szczególnych przypadkach braku właściciela lub braku ujawnienia w KW zmiany - przygotuj akt notarialny / akt zgonu / akt małżeństwa - w przypadku nieaktualnego wpisu nazwiska w KW / odpis postępowania spadkowego / etc. - dla wykazania tytułu prawnego do nieruchomości,
  • numer PESEL właściciela nieruchomości (wnioskodawcy) i/lub numer NIP (w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej),
  • numer rachunku bankowego do wypłaty dofinansowania,
  • rok wydania pozwolenia na budowę budynku lub zgłoszenia użytkowania budynku,
  • powierzchnia całkowita budynku,
  • faktury na wydatki poniesione (ustalenie daty rozpoczęcia inwestycji)
  • ostatni formularz PIT

Aby ubiegać się o dofinansowanie na poziomie podwyższonym i najwyższym, należy zwrócić się do właściwego dla miejsca zamieszkania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej lub Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej o wydanie zaświadczenia o dochodach.

Narzędzia pomocne przy składaniu wniosku:

Kontakt:

Punkt konsultacyjno-informacyjny programu "Czyste Powietrze" znajduje się w Wydziale Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miejskiego Wrocławia, Centrum Obsługi Mieszkańca V, ul. Hubska 8-16, 50-502 Wrocław.

Punkt czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00–15:45.

Więcej informacji można uzyskać pod numerami telefonów:

  • 71 799 67 55,
  • 71 799 67 57,
  • 71 799 67 58,
  • 71 799 67 59,
  • 71 799 67 62,
  • 71 799 67 70,
  • 71 799 67 80,
  • 71 799 67 83

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego