Urząd Miejski Wrocławia
pl. Nowy Targ 1-8
50-141 Wrocław

tel. +48 71 777 77 77
faks +48 71 777 86 55

e-mail: kum@um.wroc.pl


NIP 896-10-03-529
REGON 001094670
Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Zbycie pojazdu - zawiadomienie

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Szczegóły

Kategoria sprawy Rejestracja pojazdów

Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Obywatelskich

Treść

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Spraw Obywatelskich
Dział Rejestracji Pojazdów
fax + 48 71 777 78 16
Informacja działu:
tel. + 48 71 777 77 77

  • COM I
    ul. G. Zapolskiej 4
    przy punkcie informacyjnym, bez pobierania biletów kolejkowych
  • COM II
    pl. Nowy Targ 1-8
    przy punkcie informacyjnym, bez pobierania biletów kolejkowych
  • COM IV
    al. M. Kromera 44
    przy punkcie informacyjnym, bez pobierania biletów kolejkowych
  • al. Karkonoska 45 (punkt rejestracyjny Działu – CM Polmozbyt)


Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Właściciel lub pełnomocnik (za wyjątkiem indywidualnych przypadków, gdzie wymagane jest osobiste stawiennictwo w celu złożenia oświadczenia przez stronę).

Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I i COM II
    poniedziałek 8:00–17:15
    wtorek 8:00–17:15
    środa 8:00–17:15
    czwartek 8:00–17:15
    piątek 8:00–17:15
  • COM IV
    poniedziałek 8:00–15:15
    wtorek 8:00–15:15
    środa 8:00–15:15
    czwartek 8:00–15:15
    piątek 8:00–15:15
  • al. Karkonoska 45 (punkt rejestracyjny Działu – CM Polmozbyt)
    poniedziałek 8:00–15:00
    wtorek 8:00–15:00
    środa 8:00–15:00
    czwartek 8:00–15:00
    piątek 8:00–15:00


Uwagi:
Wymagana jest obecności wszystkich byłych właścicieli pojazdu bądź konieczność posiadania dokumentów pełnomocnictwa dla osoby zgłaszającej sprzedaż w przypadku, kiedy pojazd miał więcej niż jednego właściciela,

Osoba zgłaszająca zbycie pojazdu ma obowiązek zgłosić ten fakt w terminie do 30 dni od daty dokonania transakcji, niezależnie od tego czy nabywca zarejestrował zakupiony pojazd.

Zgłoszenie zbycia nie jest równoznaczne z pojęciem jego wyrejestrowania.

Opłaty:
Bez opłat

  • pełnomocnictwo - 17zł (poza osobami zwolnionymi zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej)

Opłatę skarbową  (za pełnomocnictwo) można wpłacać na konto: PKO BANK POLSKI S.A. nr konta  82 1020 5226 0000 6102 0417 7895

Uwaga!
W punkcie przy al.Karkonoskiej 45 wpłat można dokonywać tylko przy użyciu karty płatniczej

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Niezwłocznie

Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r.Prawo o ruchu drogowym. Dz. U. Nr 108 poz. 908 ze zm. 
  • Ustawa z 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego Dz. U. Nr 98 poz. 1071 ze zm.


Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

  • zawiadomienie o zbyciu pojazdu
  • oryginalny dokument potwierdzający sprzedaż pojazdu
  • dowód osobisty lub paszport  – w przypadku osób fizycznych
  • imienne pełnomocnictwo - w przypadku gdy wnioskuje pełnomocnik

Załączniki

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij