Urząd Miejski Wrocławia
pl. Nowy Targ 1-8
50-141 Wrocław

tel. +48 71 777 77 77
faks +48 71 777 86 55

e-mail: kum@um.wroc.pl


NIP 896-10-03-529
REGON 001094670
Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Departament Zrównoważonego Rozwoju

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Lead

Sekretariat:
50-032 Wrocław
ul. W. Bogusławskiego 8,10
IV piętro, pok. 403
tel. +48 71 777 81 44
e-mail: dzr@um.wroc.pl

Dyrektor Departamentu: Katarzyna Szymczak-Pomianowska
Zastępca Dyrektora Departamentu: Wojciech Kaczkowski

Dyrektor Departamentu sprawuje nadzór nad funkcjonowaniem Zarządu Zieleni Miejskiej, Zarządu Cmentarzy Komunalnych.


Departament Zrównoważonego Rozwoju odpowiada za realizację zadań z zakresu:
  1. koordynowania miejskich zadań o charakterze projektowym, programowym lub strategicznym w zgodzie z ideą zrównoważonego rozwoju;
  2. ochrony środowiska i rolnictwa;
  3. ochrony jakości powietrza, klimatu i przyrody;
  4. edukacji ekologicznej;
  5. współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz miejskimi jednostkami
    w zakresie efektywności energetycznej oraz monitorowania realizacji obowiązków ustawy;
  6. stosowania i propagowania infrastruktury zagospodarowania wód deszczowych i roztopowych w zadaniach inwestycyjnych i remontowych;
  7. współpracy przy planowaniu miejskiej infrastruktury (drogowej i podziemnej) w zgodności z planami rozwoju Wrocławia oraz zrównoważonego rozwoju wraz
    z komórkami organizacyjnymi Urzędu i miejskimi jednostkami oraz podmiotami zewnętrznymi;
  8. nadzoru nad realizacją zadań inwestycyjnych i remontowych związanych ze zrównoważonym gospodarowaniem wodami deszczowymi i roztopowymi;
  9. zapewnienia spójności infrastruktury zagospodarowania wód deszczowych i stref zieleni z infrastrukturą drogową i podziemną;
  10. zarządzania, ewidencji i konsolidacji majątku systemu zagospodarowania wód deszczowych;
  11. współudziału w procedurze przekazywania istniejących i nowo wybudowanych urządzeń systemu sieci kanalizacji deszczowej aportem do Spółki MPWiK S.A.;
  12. analizy istotnych aspektów prawnych i finansowych związanych z siecią kanalizacji deszczowej;
  13. koordynacji prac związanych z realizacją zadań Departamentu i podległych mu komórek organizacyjnych w obszarze organizacyjno-prawnym, finansowym i administracyjnym;
  14. współpracy przy pozyskiwaniu zewnętrznych środków finansowych na zadania Departamentu;
  15. utrzymania zieleni miejskiej;
  16. przygotowania procesu zakładania, rozszerzania i zamykania cmentarzy komunalnych, w tym wydawania decyzji o użyciu terenu cmentarnego po zamknięciu cmentarza na inny cel zgodny z planem zagospodarowania przestrzennego, wynikających z ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych.

W skład departamentu wchodzą:

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij