Urząd Miejski Wrocławia
pl. Nowy Targ 1-8
50-141 Wrocław

tel. +48 71 777 77 77
faks +48 71 777 86 55

e-mail: kum@um.wroc.pl


NIP 896-10-03-529
REGON 001094670
Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Biuro Wody i Energii

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Treść

Sekretariat: 
50-030 Wrocław 
ul. Świdnicka 53
I piętro, pok. 106
tel. +48 71 777 86 88
faks +48 71 777 86 00
e-mail: bwe@um.wroc.pl

Dyrektor Biura: Małgorzata Brykarz


Struktura:

  • Dział Koordynacji Zrównoważonej Infrastruktury Miejskiej
    ul. Świdnicka 53
    I piętro, pok. 103
    tel. +48 71 777 89 80

  • Zespół Zarządzania Energią
    ul. Świdnicka 53
    I piętro, pok. 109
    tel. +48 71 777 78 26

  • Dział Organizacyjno-Finansowy 
    ul. Świdnicka 53
    I piętro, pok. 102, 104

Biuro Wody i Energii realizuje zadania w zakresie:  

  1. nadzoru nad realizacją przez komórki organizacyjne Urzędu, spółki i miejskie jednostki organizacyjne zadań związanych ze zrównoważonym gospodarowaniem wodami deszczowymi i roztopowymi;
  2. kreowania przyjaznych mieszkańcom stref infrastruktury zielonobłękitnej poprzez:
    a) współpracę z NGO, Radami Osiedli i jednostkami miejskimi przy prowadzeniu działań związanych z realizacją obiektów małej retencji oraz rozszczelnianiem nawierzchni,
    b) opracowanie zasad, przygotowanie i poprowadzenie programu dotacyjnego „Złap deszcz”,
    c) opracowywanie koncepcji i dokumentacji projektowych z zakresu zielonobłękitnej infrastruktury,
    d) prowadzenie Programu budowy ogrodów deszczowych w placówkach oświatowych, kulturalnych i społecznych;
  3. współpracy Miasta i Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów  i Kanalizacji S.A. przy opracowywaniu koncepcji drogowo sieciowych uwzględniających gospodarowanie wodami opadowymi;
  4. prowadzenia Programu „Wrocławska kranówka w miejskich placówkach oświatowych”;
  5. prowadzenia programu „Szare na Zielone” mającego na celu przekształcanie terenów zewnętrznych wokół szkół oraz przedszkoli w obszary zieleni bezpiecznej i przyjaznej dla uczniów;
  6. współpracy z komórkami Urzędu Miejskiego i jednostkami miejskimi, spółkami, placówkami edukacyjnymi, Stowarzyszeniami, NGO, Radami osiedli  w zakresie działań na rzecz promowania  zrównoważonego gospodarowania wodami opadowymi;
  7. współpracy  w przygotowaniu planów rozbudowy sieci wodno-kanalizacyjnej;
  8. współpracy z Biurem Rozwoju Wrocławia i Departamentem Infrastruktury  i Transportu w zakresie koordynacji planów rozwoju infrastruktury miejskiej  w zgodności z planami rozwoju Wrocławia;
  9. współpracy z zarządcami wszystkich branż infrastruktury miejskiej; 
  10. współpracy z Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, Biurem Rozwoju Wrocławia w zakresie przygotowania i realizacji zadań inwestycyjnych dotyczących obiektów inżynierskich na styku z Wrocławskim Węzłem Wodnym;
  11. współpracy z Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego  w sytuacjach kryzysowych związanych z powodzią;
  12. współpracy w procesie projektowania Wieloletnich Planów Inwestycyjnych Miasta;
  13. współpracy z miejskimi jednostkami organizacyjnymi i innymi podmiotami  w przedmiocie realizacji przepisów ustawy z dnia 20 maja 2016 r. o efektywności energetycznej;
  14. zarządzania Grupą Zakupową, utworzoną w celu wspólnego zakupu energii elektrycznej dla miejskich jednostek organizacyjnych;
  15. przygotowania oraz aktualizacji projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe;
  16. współpracy w tworzeniu i koordynowaniu planów rozwoju gospodarki energetycznej w ramach planowania energetycznego Gminy;   
  17. koordynacji spraw związanych z przejmowaniem istniejących  i nowowybudowanych urządzeń sieci kanalizacji deszczowej na majątek UMW oraz przekazywaniem ich aportem do MPWiK S.A.; 
  18. analizy istotnych aspektów prawnych i finansowych związanych z siecią kanalizacji deszczowej;
  19. zamykania projektów inwestycyjnych Funduszu Spójności Unii Europejskiej: „Gospodarka odpadami stałymi we Wrocławiu, etap I i „Poprawa jakości wody  we Wrocławiu”;
  20. koordynowania realizacji zadań Departamentu w obszarze  organizacyjnoprawnym, administracyjnym i finansowym;
  21. prowadzenia działań promocyjnych i informacyjnych na temat realizowanych przedsięwzięć;
  22. współpracy przy pozyskiwaniu zewnętrznych środków finansowych na zadania Departamentu.

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij