Urząd Miejski Wrocławia
pl. Nowy Targ 1-8
50-141 Wrocław

tel. +48 71 777 77 77
faks +48 71 777 86 55

e-mail: kum@um.wroc.pl


NIP 896-10-03-529
REGON 001094670
Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Wydział Partycypacji Społecznej

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Treść

Sekretariat
50-032 Wrocław
ul. G. Zapolskiej 4
I piętro, pok. 120
tel. +48 71 777 86 68
e-mail: wss@um.wroc.pl

Dyrektor Wydziału: Beata Bernacka
Zastępca Dyrektora Wydziału: Anna Kieler
Zastępca Dyrektora Wydziału: Sebastian Wolszczak


Struktura:
  • Dział ds. Partycypacji
    • Kierownik działu: Krzysztof Ziental
      I piętro, pok. 131
      tel. +48 71 777 88 57
    • Rafał Florczak
      I piętro. pok 131
      tel. +48 71 777 74 05
    • Paulina Olejniczak - Brząkała
      I piętro, pok. 131
      tel. +48 71 777 87 79
    • Janusz Herba
      I piętro, pok. 131
      tel. +48 71 777 93 40

    • Sekcja ds. Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego
      - Przemysław Leszyński

      I piętro, pok. 132
      tel. +48 71 777 81 11
      - Mariola Kmieć

      I piętro, pok. 132
      tel. +48 71 777 72 92
      - Patrycja Przybylska
      I piętro, pok. 132
      tel. +48 71 777 77 17
      - Agnieszka Gaczewska
      I piętro, pok. 154
      tel. +48 71 777 79 92

    • Sekcja ds. Rewitalizacji:
      - Michał Maliczkiewicz
      I piętro, pok. 131
      tel. +48 71 777 84 81
      - Iwona Krzysztoń
      V piętro, pok. 514
      tel. +48 71 777 82 69
      - Anna Skwarzyńska - Sołowiej
      V piętro, pok. 514
      tel. +48 71 777 74 94


  • Dział ds. Współpracy z organizacjami pozarządowymi
    • Kierownik działu: Marta Krukar 
      I piętro, pok. 123
      tel. +48 71 777 80 75
    • Katarzyna Kuźmińska
      I piętro, 120
      tel. +48 71 777 93 70
    • Renata Smoleń
      I piętro, pok. 154
      tel. +48 71 777 81 20
    • Ewa Stasikowska
      I piętro, pok. 154
      tel. +48 71 777 86 15
    • Aneta Markowska 
      I piętro, pok. 125
      tel. +48 71 777 76 53
    • Lucjan Witkowski
      I piętro, pok. 124
      tel.+48 71 777 75 61
    • Monika Nowicka – Górniak
      I piętro, pok. 125
      tel. +48 71 777 81 30
    • Joanna Hołodnik
      I piętro, pok. 154
      tel. +48 71 777 70 83
    • Małgorzata Łuczak
      I piętro, pok. 123
      tel. +48 71 777 79 42
    • Anna Morawska
      I piętro, pok. 125
      tel. +48 71 777 81 02
    • Marzena Mączka
      I piętro, pok. 130
      tel. +48 71 777 87 21
    • Agnieszka Pastusińska
      I piętro, pok. 130
      tel. +48 71 777 72 40

  • Zespół ds. Nadzoru nad Stowarzyszeniami i Fundacjami oraz Nieodpłatnej Pomocy Prawnej
    • Kamil Matuszewski
      (Wrocławska Rada Działalności Pożytku Publicznego)
      I piętro, pok. 124
      tel. +48 71 777 70 64
    • Andrzej Kubica
      I piętro, pok. 124
      tel. +48 71 777 88 49
    • Agnieszka Duda
      I piętro, pok. 126
      tel. +48 71 777 78 14
    • Izabella Jabłońska
      I piętro, pok. 126
      tel. +48 71 777 86 57
    • Andrzej Skobejko
      (najem lokali użytkowych przez org. pozarządowe)
      I piętro, pok. 126
      tel. +48 71 777  93  80

Wydział Partycypacji Społecznej realizuje zadania z zakresu:

  1. zadań dotyczących partycypacji społecznej mieszkańców Wrocławia;
  2. organizacji, wspierania i określania zasad konsultacji społecznych dla komórek organizacyjnych Urzędu i miejskich jednostek organizacyjnych;
  3. zarządzania i organizacji procesu budżetu obywatelskiego;
  4. zarządzania portfelem projektów wybranych do realizacji w procesie budżetu obywatelskiego i realizowanych przez komórki organizacyjne Urzędu i miejskie jednostki organizacyjne;
  5. koordynacji współpracy komórek organizacyjnych Urzędu oraz miejskich jednostek organizacyjnych z organizacjami pozarządowymi, w tym w szczególności bieżącą kontrolę wykonywania zawartych umów z organizacjami pozarządowymi wraz z zatwierdzaniem sprawozdań z ich realizacji;
  6. koordynacji całości spraw związanych z petycjami wnoszonymi do organów Miasta, w tym udzielania wnioskodawcom informacji o sposobie rozpatrzenia petycji w sytuacji, gdy dotyczy ona kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne komórki organizacyjne Urzędu;
  7. koordynacji całości spraw związanych z nieodpłatną pomocą prawną, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego i edukacją prawną;koordynacji całości spraw związanych z nieodpłatną pomocą prawną, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego i edukacją prawną;
  8. koordynacji całości spraw związanych z zabytkową kolekcją pojazdów, będącą własnością Gminy Wrocław, a także spraw związanych z historycznymi pojazdami komunikacji miejskiej i historycznej infrastruktury towarzyszącej;
  9. współpracy z podmiotem prowadzącym Wrocławski Ośrodek Pomocy Osobom Nietrzeźwym;
  10. prowadzenia i aktualizacji elektronicznej bazy danych o organizacjach pozarządowych działających na terenie Wrocławia, w tym realizujących zadania publiczne z budżetu Miasta;
  11. nadzoru nad stowarzyszeniami wynikającego z realizacji ustawy – Prawo  o stowarzyszeniach;
  12. nadzoru nad fundacjami wynikającego z ustawy o fundacjach;
  13. nadzoru wobec fundacji i stowarzyszeń wynikających z przepisów ustawy  o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
  14. prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłychewidencji uczniowskich klubów sportowych i pozostałych klubów nie prowadzących działalności gospodarczej;
  15. inicjowania i współorganizowania szkoleń dotyczących między innymi budowania społeczeństwa obywatelskiego oraz podnoszenia jakości pracy organizacji pozarządowych w sferze zadań publicznych, pozyskiwania środków pozabudżetowych;
  16. rozpatrywanie wniosków w sprawie o udzielenie ulg w spłacie niepodatkowych należności budżetowych w zakresie opłat za pobyt oraz kosztów upomnienia we Wrocławskim Ośrodku Pomocy Osobom Nietrzeźwym;
  17. opiniowania wniosków organizacji pozarządowych o najem gminnych lokali użytkowych w trybie bezprzetargowym z przeznaczeniem na działalność pożytku publicznego oraz działalności organizacji pozarządowych współpracujących z Gminą Wrocław w ramach realizacji zadań publicznych zleconych przez Gminę Wrocław
  18. obsługi administracyjnej Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego;
  19. koordynacji spraw związanych z wdrażaniem Lokalnego Programu Ekonomii Społecznej w Gminie Wrocław oraz monitorowania stosowania klauzul społecznych w zamówieniach publicznych przez komórki organizacyjne Urzędu oraz miejskie jednostki organizacyjne;
  20. koordynacji powstawania i prowadzenia Centrów Aktywności Lokalnej;
  21. przygotowania, organizacji i prowadzenia procesu rewitalizacji; 
  22. inicjowania i koordynacji działań w dziedzinie rewitalizacji podejmowanych przez komórki organizacyjne Urzędu, spółki miejskie i miejskie jednostki organizacyjne;
  23. przygotowania, organizacji i prowadzenia spraw związanych z pracami nad reformą Rad Osiedli i podziału Miasta na jednostki pomocnicze oraz nad określeniem zasad zdecentralizowanego decydowania o realizacji inwestycji o istotnym znaczeniu dla jednostek pomocniczych Miasta;
  24. zarządzania projektami inwestycyjnymi i nieinwestycyjnymi w zakresie zadań Wydziału;
  25. koordynacji społecznych projektów nieinfrastrukturalnych realizowanych w wydziale oraz komórkach organizacyjnych oraz w miejskich jednostkach podległych Departamentowi.
     

Procedury realizowane przez Wydział Partycypacji Społecznej dostępne są w zakładce Poradnik Klienta

Godziny pracy
Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:45

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij