Urząd Miejski Wrocławia
pl. Nowy Targ 1-8
50-141 Wrocław

tel. +48 71 777 77 77
faks +48 71 777 86 55

e-mail: kum@um.wroc.pl


NIP 896-10-03-529
REGON 001094670
Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Wydział Spraw Obywatelskich

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Treść

Sekretariat
50-032 Wrocław
ul. G. Zapolskiej 4
II piętro, pok. 244
tel. +48 71 777 77 95
faks +48 71 777 77 86
e-mail: wso@um.wroc.pl


Dyrektor Wydziału: Henryk Zieliński 
Zastępca Dyrektora Wydziału:  Bożena Bronowicka
Zastępca Dyrektora Wydziału: Anna Krukowska


Struktura:

  • Dział Ewidencji Ludności
    • Rejestr Wyborców
      Kierownik: Halina Chorzempa
      II piętro, pok. 224
      tel.+48 71 777 76 67
      faks +48 71 777 76 65
    • Aktualizacja Dokumentów
      Kierownik: Janina Nowak
      II piętro, pok. 228
      tel. +48 71 777 78 06
    • Rejestracja Pobytów Stałych i Czasowych
      Kierownik: Łukasz Niewierkiewicz
      parter, sala 3
      tel: +48 71 777 79 91

  • Dział Dowodów Osobistych
    Kierownik: Agnieszka Plucińska
    parter, pok. 29
    tel. +48 71 777 82 07

  • Dział Decyzji Administracyjnych ds. Zameldowań i Wymeldowań
    Kierownik: Urszula Mielczarek
    II piętro, pok. 253
    tel.+48 71 777 79 34

  • Dział Rejestracji Pojazdów
    Kierownik: Zdzisław Andrzejczak 
    parter, pok. 13
    tel. +48 71 777 78 80 

  • Dział Uprawnień Kierowców
    Kierownik: Iwona Jasińska
    parter,  pok. 1
    tel. +48 71 777 91 49

  • Dział Nadzoru nad Ośrodkami Szkolenia Kierowców i Stacjami Kontroli Pojazdów
    Kierownik: Elżbieta Fedorowska
    II piętro, pok. 201
    tel. +48 71 777 83 38

  • Dział Organizacyjny 
    Kierownik: Barbara Maślankowska 
    II piętro, pok. 255
    tel. +48 71 777 78 83, 777 79 07

  • Zespół ds. Skarg i Wniosków 
    Kierownik: Iwona Jadach-Jomaa
    II piętro, pok. 233
    tel. +48 71 777 72 24

  • Dział Postępowań Administracyjnych w Sprawach Rejestracji Pojazdów
    Kierownik: Agata Aleks
    II piętro, pok. 208
    tel. +48 71 777 76 79, 777 74 23
    fax: +48 71 777 83 38

  • Dział Rejestracji Działalności Gospodarczej
    Kierownik: Piotr Gaglik
    pl. Nowy Targ 1-8,
    parter, pok. 18
    tel. +48 71 777 75 23 

Wydział Spraw Obywatelskich realizuje zadania z zakresu:

  1. ewidencji ludności oraz zadań wynikających z prowadzenia Rejestru Mieszkańców i Rejestru Zamieszkania Cudzoziemców;
  2. wydawania dowodów osobistych przy współpracy z Centrum Personalizacji Dokumentów;
  3. udostępniania danych z ewidencji ludności oraz z Rejestru Dowodów Osobistych;
  4. wydawania decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania;
  5. prowadzenia i aktualizacji rejestru wyborców;
  6. wydawania decyzji administracyjnych w sprawach rejestru wyborców, spisu wyborców oraz wydawania pełnomocnictw do głosowania;
  7. sporządzania i aktualizowania spisu wyborców dla przeprowadzania wyborów i referendów;
  8. ustawowej pomocy repatriantom w Mieście;
  9. przyjmowania, przekształcania w formę dokumentu elektronicznego i przesyłania do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) wniosków o wpis w CEIDG;
  10. udostępniania urzędowych formularzy wniosków, umożliwiających rejestrację spółek
    jawnych, na podstawie art. 2 ust. 2 ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym;
  11. rejestracji i wyrejestrowania pojazdów oraz prowadzenia postępowań i wydawania decyzji administracyjnych w tym zakresie;
  12. prowadzenia ewidencji zarejestrowanych pojazdów, aktualizacji i wprowadzania zmian dotyczących właściciela, parametrów technicznych oraz cech identyfikacji;
  13. przyjmowania i weryfikowania dokumentów kandydatów na kierowców oraz udostępnianie uprawnionym podmiotom profilu tych kandydatów;
  14. wydawania dokumentów potwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami w ruchu krajowym i międzynarodowym oraz prowadzenia postępowań związanych z korzystaniem z tych uprawnień;
  15. udostępniania danych z prowadzonej ewidencji pojazdów i kierowców;
  16. udostępniania dokumentów pojazdu na podstawie art. 42 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej;
  17. prowadzenia rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców oraz rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów;
  18. prowadzenia ewidencji instruktorów i wykładowców oraz dokonywania wpisów i skreśleń w ewidencjach;
  19. wydawania i cofania uprawnień diagnostom do wykonywania badań technicznych;
  20. prowadzenia ewidencji innych podmiotów prowadzących szkolenie;
  21. sprawowania nadzoru nad ośrodkami szkolenia kierowców, szkoleniem osób ubiegających się o uzyskanie uprawnienia do kierowania tramwajem oraz stacjami kontroli pojazdów, z wyłączeniem kontroli ośrodków szkolenia kierowców i stacji kontroli pojazdów oraz kontroli szkoleń osób ubiegających się o uzyskanie uprawnienia do kierowania tramwajem;
  22. prowadzenia ewidencji tablic indywidualnych dla województwa dolnośląskiego;
  23. wyznaczania w ramach województwa dolnośląskiego dla każdego organu rejestrującego, pojemności rejestracyjnej tablic tymczasowych i tymczasowych badawczych;
  24. nadawania cech identyfikacyjnych w pojazdach;
  25. przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych;
  26. prowadzenia i koordynacji całości spraw skarg i wniosków wnoszonych do Prezydenta lub innych pracowników Urzędu – Centralny Rejestr Skarg i Wniosków;
  27. nieodpłatnego poświadczania, na wniosek osób zainteresowanych lub organu rentowego, własnoręczności lub autentyczności podpisów na oświadczeniach (deklaracjach) i formularzach rentowych wymaganych do uzyskania lub pobierania rent z instytucji zagranicznych;
  28. nieodpłatnego poświadczania własnoręczności podpisu emerytów lub rencistów oraz upoważnionych osób sprawujących faktyczną opiekę nad emerytem lub rencistą w sytuacji potwierdzenia przez wymienione osoby istnienia dalszego prawa pobierania przysługujących im świadczeń;
  29. prowadzenia egzekucji obowiązków o charakterze niepieniężnym w zakresie zadań realizowanych przez Wydział;
  30. obsługa Punktu Potwierdzającego Profile Zaufane Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) w tym załatwianie spraw z zakresu potwierdzania, przedłużania ważności i unieważniania profili zaufanych ePUAP.

Procedury realizowane przez Wydział Spraw Obywatelskich dostępne są w zakładce Poradnik Klienta

Godziny pracy

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:45

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij