Urząd Miejski Wrocławia
pl. Nowy Targ 1-8
50-141 Wrocław

tel. +48 71 777 77 77
faks +48 71 777 86 55

e-mail: kum@um.wroc.pl


NIP 896-10-03-529
REGON 001094670
Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Wydział Finansowy

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Treść

Sekretariat
50-107 Wrocław
Sukiennice 10
II piętro,
pok. 216
tel. +48 71 777 83 45
faks +48 71 777 80 29
e-mail: wfn@um.wroc.pl

Dyrektor Wydziału: Magdalena Komers
Zastępca Dyrektora Wydziału: Krzysztof Woda


Struktura

  • Dział Umów i Rejestracji Zobowiązań
    Kierownik Działu: Barbara Szałęga
    III piętro, pok. 307
    tel. +48 71 777 88 24
    • Centralny Rejestr Zobowiązań
      III piętro, pok. 304, 305, 306
      tel. +48 71 777 83 58, 777 80 74
      tel. +48 71 777 75 10, 777 80 76

  • Dział Planowania
    Kierownik Działu: Katarzyna Urbańczyk-Maniowska
    IV piętro, pok. 402
    tel. +48 71 777 70 68

  • Dział Budżetu
    Kierownik Działu: Elżbieta Jałoszyńska
    II piętro,  pok. 213
    tel. +48  71 777 93 68

  • Dział Centralnej Obsługi Finansowej
    Kierownik Działu: Anna Skóra
    I piętro, pok. 108A
    tel. +48 71 777 81 71

  • Zespół Programów Finansowych
    Koordynator Programu: Małgorzata Domańska
    III piętro, pok. 316
    tel. +48 71 777 81 79

Wydział Finansowy realizuje zadania z zakresu:

  1. opracowania założeń dotyczących budżetu Miasta i strategii finansowej Miasta;
  2. opracowywania budżetu i wieloletniej prognozy finansowej Miasta;
  3. współpracy z bankami oraz instytucjami finansowymi, firmami konsultingowymi i audytorami;
  4. pozyskiwania dla Miasta źródeł finansowania krajowych zagranicznych z wyłączeniem funduszy unijnych;
  5. przygotowania i prowadzenia postępowań w sprawach o udzielenie zamówień publicznych związanych z prowadzeniem bankowej obsługi budżetu Miasta, a także pozyskiwaniem zewnętrznych źródeł finansowania zadań ujętych w budżecie Miasta;
  6. analizy możliwości udzielenia przez Miasto poręczeń i gwarancji;
  7. opracowywania analiz, w tym symulacji wieloletniej prognozy finansowej Miasta, niezbędnych do zarządzania finansami Miasta, zadłużeniem oraz płynnością;
  8. identyfikowania i analizy mocnych i słabych stron o raz szans i zagrożeń związanych z otoczeniem, w którym funkcjonuje Miasto, mających w pływ na realizowaną strategię finansową;
  9. monitorowania i analizy warunków społeczno-ekonomicznych, kondycji gospodarki krajowej i regionalnej oraz projekcja założeń makro ekonomicznych w perspektywie krótkoterminowej, średnioterminowej i wieloletniej;
  10. sporządzania informacji związanych z budżetem Miasta i jego realizacją oraz z gospodarką finansową prowadzoną przez Miasto, wymaganych przez organy kontrolne oraz inne instytucje zewnętrzne;
  11. sporządzania prognoz ekonomiczno-finansowych oraz raportów dotyczących realizowania strategii finansowej Miasta dla instytucji finansowych oraz podmiotów współpracujących z Miastem;
  12. przygotowania projektów uchwał i zarządzeń zmieniających uchwałę budżetową i plan finansowy Miasta oraz wieloletnią prognozę finansową Miasta;
  13. przyjmowania, badania prawidłowości i analizowania pism, wniosków i innych materiałów dotyczących budżetu Miasta i jego zmian, w tym w układzie zadaniowym;
  14. opracowywania materiałów, analiz i zestawień porównawczych budżetu, jego zmian, bieżącej realizacji i wykonań za lata ubiegłe oraz opracowywania przewidywanego wykonania budżetu Miasta;
  15. opracowania i aktualizacji harmonogramu dochodów i wydatków budżetu;
  16. analizy kontrolingowej obejmującej koszty funkcjonowania komórek organizacyjnych Urzędu;
  17. prowadzenia Centralnego Rejestru Zobowiązań;
  18. pozyskiwania środków finansowych w formie finansowania pozabudżetowego;
  19. obsługi finansowej jednostek i zakładów budżetowych oraz przekazywania środków finansowych z budżetu Miasta na realizację umów dotacyjnych, obsługi zaciąganych kredytów, pożyczek oraz papierów wartościowych emitowanych przez Miasto;
  20. dokonywania płatności na rzecz kontrahentów Miasta;
  21. prowadzenia ewidencji poręczeń i gwarancji udzielonych przez Miasto, stanowiących zabezpieczenie umów;
  22. prowadzenia ewidencji papierów wartościowych: akcji , weksli, gwarancji bankowych i ubezpieczeniowych obcych;
  23. obsługi kasowej w zakresie rozliczeń z pracownikami z tytułu: delegacji zagranicznych i krajowych, zatwierdzonych zaliczek, wypłat wynagrodzeń pracowników, wypłat z funduszu socjalnego, z tytułu przyznanych stypendiów, faktur gotówkowych innych;
  24. prowadzenia rejestru zobowiązań wekslowych Miasta: własnych i obcych.

Procedury realizowane przez Wydział Finansowy dostępne są w zakładce Poradnik Klienta


Godziny pracy
Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:45

Przyjmowanie oraz wydawanie dokumentów do rejestracji w CRZ
Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:00

Realizacja płatności
Od poniedziałku do piątku w godzinach  od 7:45 do 14:00

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij